Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hava Kirliliği ve Yönetimi | ENS5036 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, iklim krizinin etkilerini en aza indirmek amacıyla hava kirliliğinin nedenleri ve etkileri ile kontrolü için mevcut yönetim önlemleri ve mühendislik teknolojilerinin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için tasarlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Sanayi ve kentsel kaynaklı hava kirliliğinin ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar çerçevesinde kontrolü ve izlenmesi |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklim krizi ve sera gazı emisyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
2 | Hava kirliliğine giriş, tanımlar ve atmosfer yapısı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
3 | Hava kirletici kaynaklar ve kirleticilerin sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
4 | Hava kirleticilerin oluşum süreçleri ve çevreye etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
5 | Atmosferde kirlilik dönüşümleri ve tehlikeli hava kirleticiler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
6 | Hava kirliliği kimyası | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
6 | Hava kirliliği kimyası | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Toksik gazlar ve çevre sağlığına etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Bina içi hava kirleticiler ve sağlığa etkileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | hava kirleticilerinin yerinde kontrolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Hava kirliliği hakkındaki yasal mevzuat | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Hava kirliliği hakkındaki yasal mevzuat | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İklim krizi ve sera gazı emisyon kaynaklarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
hava kirliliğinin nedenleri ve etkileri ile kontrolü için mevcut yönetim önlemlerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sanayi ve kentsel kaynaklı hava kirliliğinin ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar çerçevesinde kontrolü ve izlenmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
İklim krizi ve sera gazı emisyon kaynaklarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - |
hava kirliliğinin nedenleri ve etkileri ile kontrolü için mevcut yönetim önlemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - |
Sanayi ve kentsel kaynaklı hava kirliliğinin ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar çerçevesinde kontrolü ve izlenmesi | - | - | - | - | - | - |