Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atık Enerji | ENS5037 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı atık türlerinden termal, biyolojik ve kimyasal yollarla ileri teknoloji uygulamaları aracılığıyla enerji üretimi hakkında bilgi verilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Farklı atık türlerinin içerdiği atık enerjinin ileri teknoloji uygulamaları ile kullanımına yönelik yönetmelerin öğretilmesi |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atıklardan enerji üretimi ihtiyacı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | atıkların karakterizasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Atıklardan enerji üretim yolları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Atıklardan yakma yoluyla enerji üretimi, atıkların gazlaştırılması yoluyla enerji üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Atıkların piroliz ve gazlaştırma yoluyla enerji üretimi, sentez gazı kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Katıların yoğunlaştırılması, enerji santralinin verimliliğinin arttırılması ve atık plastiklerden enerji üretimi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Atık plastiklerden enerji üretimi, gaz temizliği. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Anaerobik çürütme ve fermantasyon yoluyla organik atıklardan enerji üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | mikrobiyal yakıt hücrelerine giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Fermantasyon ve transesterifikasyon yoluyla atıklardan enerji üretimi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Atık sudan alg biyokütlesi üretimi ve alglerden enerji üretimi. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Atıkların enerjiye dönüştürülmesine ilişkin senaryolar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Atıkların enerjiye dönüştürülmesine ilişkin senaryolar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı atık türlerinin içerdiği atık enerjinin ileri teknoloji uygulamaları ile kullanımını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Farklı atık türlerinin içerdiği atık enerjinin ileri teknoloji uygulamaları ile kullanımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - |