Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Enerji Tesisleri Atık Yönetimi | ENS5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma, Proje çalışması ve proje sunumu |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Amaç |
Endüstride atık enerji kaynaklarının sınflandırılması ve endüstiyel işletmelere uygun enerji geri dönüşüm, kazanım yöntemlerinin araştırılması uygulama çalışmalarının yapılması. |
Ders İçeriği |
Atık Yönetimi ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Mevzuat. Atıkların Genel Olarak Sınıflandırılması ve Karakterizasyonu. Termik Santral Atıkları Karakterizasyonu, Uçucu Kül ve Kazan Altı Külleri Atıkları Yönetimi. Termik Santral Gaz Atıklarının Yönetimi. Hidroelektrik Enerji Tesisleri Atıkları Karakterizasyonu, Hidroelektrik Enerji Tesisleri Atıkları Yönetimi. Nükleer Enerjiye Giriş ve Nükleer Enerji Tesisi Atıklarının Karakterizasyonu. Nükleer Santral Atıklarının Yönetimi. Nükleer Santrallerin Yer Seçiminde Açığa Çıkan Çevresel Risklerinin Belirlenmesi. Nükleer Santral ile ilgili Güvenlik Risklerinin Belirlenmesi. Yenilenebilir Enerji Tesisleri Atıkları Karakterizasyonu. Yenilenebilir Enerji Tesisleri Atıkları Yönetimi. |
Ders Kaynakları |
Principles of Environmental Engineering and Science”, L.D. Mackenzie, S.J. Masten, McGraw-Hill, Singapore, 3rd edition, 2013.“Integrated Solid Waste Management: Engineering Principles and Management Issues”, G. Tchobanoglous, H. Theisen, S. Vigil, McGraw-Hill, Singapore, 1993.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 1 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji Tesislerinde Atık Yönetimine Giriş ve Atık Kavramı | Ders Sözlü |
2 | Atık Yönetimi İlgili Ulusal ve Uluslararası Mevzuat | Ders Sözlü |
3 | Atıkların Genel Olarak Sınıflandırılması ve Karakterizasyonu | Ders Sözlü |
3 | Atıkların Genel Olarak Sınıflandırılması ve Karakterizasyonu | Ders Sözlü |
5 | Termik Santral Atıkları Karakterizasyonu | Ders Problem Çözme Sözlü |
6 | Uçucu Kül ve Kazan Altı Külleri Atıkları Yönetimi | Ders Problem Çözme Sözlü |
7 | Termik Santral Gaz Atıklarının Yönetimi | Ders Problem Çözme Sözlü |
8 | Hidroelektrik Enerji Tesisleri Atıkları Karakterizasyonu | Ders Problem Çözme Sözlü |
9 | Hidroelektrik Enerji Tesisleri Atıkları Yönetimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Nükleer Enerjiye Giriş ve Nükleer Enerji Tesisi Atıklarının Karakterizasyonu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Nükleer Santral Atıklarının Yönetimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Nükleer Santrallerin Yer Seçiminde Açığa Çıkan Çevresel Risklerinin Belirlenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Nükleer Santral ile ilgili Güvenlik Risklerinin Belirlenmesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Yenilenebilir Enerji Tesisleri Atıkları Karakterizasyonu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
15 | Yenilenebilir Enerji Tesisleri Atıkları Yönetimi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
16 | Proje sunumları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma süreçlerini anlar ve ifade eder | |||
Kazanılan disiplinler arası bilgileri yorumlar ve uygular | |||
Çok disiplinli takımlarla çok disiplinli konular üzerinde çalışır | |||
Yaşamboyu öğrenebilir, bilgiye ulaşabilir ve gelişmeleri takip eder | |||
Bilimsel araştırma yapabilir ve ilgili referansları bulabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma süreçlerini anlar ve ifade eder | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kazanılan disiplinler arası bilgileri yorumlar ve uygular | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Çok disiplinli takımlarla çok disiplinli konular üzerinde çalışır | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Yaşamboyu öğrenebilir, bilgiye ulaşabilir ve gelişmeleri takip eder | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Bilimsel araştırma yapabilir ve ilgili referansları bulabilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |