Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tekstil Sektöründe Endüstriyel Sürdürülebilirlik | ENS5039 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Küresel moda ve tekstil endüstrilerinin karşı karşıya olduğu küresel çevresel ve toplumsal zorluklarda sürdürülebilir ve yenilikçi tekstil çözümlerini keşfetmeyi öğretmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Yeni çevre dostu kumaşlara ve liflere, daha iyi ve temiz üretim süreçlerine ve adil ticaret ve güvenli çalışma gibi etik hususların yanı sıra geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi tekstil tüketimindeki sürdürülebilir değişiklikleri ve giysi satın alırken çöp sahasını azaltmak için tüketici alışkanlıklarındaki değişiklikleri öğrenir. |
Ders Kaynakları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İleri Tekstil Üretimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | İleri Tekstil Kimyası | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Kaynak Verimli Uygulama Teknolojileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Kaynak Verimli Uygulama Teknolojileri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Tekstil Değer Zincirinin Yasal Çerçevesi ve Dijitalleşmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Sürdürülebilir Proje Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Döngüsel Ekonomi/ Sertifikalar ve Eko Etiketler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Sürdürülebilir İşlevselleştirme ve Tekstillerin Yüzey Modifikasyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Tekstil Endüstrisi İçin Yenilenebilir Ürünler (Elyaf, Yardımcı Maddeler, Boyarmaddeler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Tekstil Endüstrisi İçin Yenilenebilir Ürünler (Elyaf, Yardımcı Maddeler, Boyarmaddeler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Tıbbi veya Hijyenik Son Kullanım için Sürdürülebilir Ürünler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Simülasyon ve Optimizasyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Simülasyon ve Optimizasyon | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
sürdürülebilir ve yenilikçi tekstil çözümlerini keşfetmeyi öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
daha iyi ve temiz üretim süreçlerine ve adil ticaret ve güvenli çalışma | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
daha iyi ve temiz üretim geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi tekstil tüketimindeki sürdürülebilir değişiklikleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
sürdürülebilir ve yenilikçi tekstil çözümlerini keşfetmeyi öğrenir | - | - | - | - | - | - |
daha iyi ve temiz üretim süreçlerine ve adil ticaret ve güvenli çalışma | - | - | - | - | - | - |
daha iyi ve temiz üretim geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi tekstil tüketimindeki sürdürülebilir değişiklikleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - |