EN
  • Anasayfa
  • ENS5041 Sürdürülebilir Kalkınma (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ENS5041 - Sürdürülebilir Kalkınma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilir Kalkınma ENS5041 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Ders Veren Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Amaç

1. Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımları tanıtmak 2. Sürdürülebilir Kalkınma ve göstergeleri konusunda farkındalığın arttırılması 3. Birleşmiş Milletler’in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemini oluşturan 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacının öğretilmesi ve bu amaçların bireysel ve toplu yaşamlarla nasıl bağlantılı olduğunun açıklanması 4. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının iş ve akademik hayattaki kullanımının öğretilmesi 5. Ülkemizin Sürdürülebilir Kalkınma konusundaki konumunun değerlendirilmesi

Ders İçeriği

Sürdürülebilir Kalkınma Bin Yıl Amaçları Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının ve Göstergelerinin Tanıtılması Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1, 2 ve 3: Yoksulluk ve Açlık, Sağlıklı, Kaliteli Yaşam Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 4 ve 5: Eğitim ve Cinsiyet Eşitliği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 6: Temiz Su ve Sanitasyon Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 7: Enerji Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 8 ve 9: İş, Ekonomik Büyüme ve Sanayi, İnovasyon ve Altyapı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 10 ve 11: Eşitsizliğin Azaltılması ve Sürdürülebilir Şehirler, Topluluklar Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 12: Sorumlu Tüketim ve Üretim Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 13, 14 ve 15: İklim Eylemi, Su ve Karada Yaşam Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 ve 17: Barış, Adalet ve Hedefe Ulaşmak için Birliktelik Sürdürülebilir Kalkınma Planları Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye

Ders Kaynakları Birleşmiş Milletler Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları https://turkiye.un.org/tr/sdgs
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları https://sdgs.un.org/goals
Azapagic, A. and S. Perdan (2011). Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists, 2nd Edition. John Wiley & Sons, Chichester.
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Değerlendirme Raporu.
United Nations General Assembly. (1987). Report of the world commission on environment and development: Our common future. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/5987ourcommon-future.pdf
Mensah, J. & Ricart Casadevall, S. (2019). Sustainable development: Meaning, history, principles, pillars, and implications for human action: Literature review. Cogent Social Sciences, 5(1), 1653531. https://doi.org/10.1080/23311886.2019.1653531.
Peynirci, N.B., et al., Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm Yazar, ed. C. Madran and M. Tanyeri. 2020: Akademisyen Kitabevi. 419
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 40
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilir Kalkınma Ders
2 Bin Yıl Kalkınma Hedefleri Ders
3 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının ve Göstergelerinin Tanıtılması Ders
4 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1, 2 ve 3: Yoksulluk ve Açlık, Sağlıklı, Kaliteli Yaşam Ders
5 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 4 ve 5: Eğitim ve Cinsiyet Eşitliği Ders
6 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 6: Temiz Su ve Sanitasyon Ders
7 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 7: Enerji Ders
8 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 8 ve 9: İş, Ekonomik Büyüme ve Sanayi, İnovasyon ve Altyapı
9 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 10 ve 11: Eşitsizliğin Azaltılması ve Sürdürülebilir Şehirler, Topluluklar Ders
10 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 12: Sorumlu Tüketim ve Üretim Ders
11 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 13, 14 ve 15: İklim Eylemi, Su ve Karada Yaşam Ders
12 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 ve 17: Barış, Adalet ve Hedefe Ulaşmak için Birliktelik Ders
13 Sürdürülebilir Kalkınma Planları Ders Tartışmalı Ders
14 Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Disiplinlerarası bir alan olan Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile farklı akademik ve mesleki geçmişe sahip kişiler sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımlarını öğrenir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve göstergeleri konusunda farkındalığı artar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küresel kalkınma gündemini desteklemeye yönelik yenilikçi çözümler hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sürdürülebilir kalkınmanın önündeki büyük zorlukları kavrayıp bunlar arasındaki etkileşimleri değerlendirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sürdürülebilir kalkınma konusunda bireysel sorumluluk kazanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Disiplinlerarası bir alan olan Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile farklı akademik ve mesleki geçmişe sahip kişiler sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımlarını öğrenir - - - - - -
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve göstergeleri konusunda farkındalığı artar - - - - - -
Küresel kalkınma gündemini desteklemeye yönelik yenilikçi çözümler hakkında bilgi sahibi olur - - - - - -
Sürdürülebilir kalkınmanın önündeki büyük zorlukları kavrayıp bunlar arasındaki etkileşimleri değerlendirir - - - - - -
Sürdürülebilir kalkınma konusunda bireysel sorumluluk kazanır - - - - - -