Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Kalkınma | ENS5041 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Amaç |
1. Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımları tanıtmak 2. Sürdürülebilir Kalkınma ve göstergeleri konusunda farkındalığın arttırılması 3. Birleşmiş Milletler’in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemini oluşturan 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacının öğretilmesi ve bu amaçların bireysel ve toplu yaşamlarla nasıl bağlantılı olduğunun açıklanması 4. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının iş ve akademik hayattaki kullanımının öğretilmesi 5. Ülkemizin Sürdürülebilir Kalkınma konusundaki konumunun değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir Kalkınma Bin Yıl Amaçları Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının ve Göstergelerinin Tanıtılması Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1, 2 ve 3: Yoksulluk ve Açlık, Sağlıklı, Kaliteli Yaşam Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 4 ve 5: Eğitim ve Cinsiyet Eşitliği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 6: Temiz Su ve Sanitasyon Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 7: Enerji Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 8 ve 9: İş, Ekonomik Büyüme ve Sanayi, İnovasyon ve Altyapı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 10 ve 11: Eşitsizliğin Azaltılması ve Sürdürülebilir Şehirler, Topluluklar Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 12: Sorumlu Tüketim ve Üretim Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 13, 14 ve 15: İklim Eylemi, Su ve Karada Yaşam Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 ve 17: Barış, Adalet ve Hedefe Ulaşmak için Birliktelik Sürdürülebilir Kalkınma Planları Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye |
Ders Kaynakları |
Birleşmiş Milletler Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları https://turkiye.un.org/tr/sdgs
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları https://sdgs.un.org/goals Azapagic, A. and S. Perdan (2011). Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists, 2nd Edition. John Wiley & Sons, Chichester. Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2019) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Değerlendirme Raporu. United Nations General Assembly. (1987). Report of the world commission on environment and development: Our common future. https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/5987ourcommon-future.pdf Mensah, J. & Ricart Casadevall, S. (2019). Sustainable development: Meaning, history, principles, pillars, and implications for human action: Literature review. Cogent Social Sciences, 5(1), 1653531. https://doi.org/10.1080/23311886.2019.1653531. Peynirci, N.B., et al., Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm Yazar, ed. C. Madran and M. Tanyeri. 2020: Akademisyen Kitabevi. 419 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma | Ders |
2 | Bin Yıl Kalkınma Hedefleri | Ders |
3 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının ve Göstergelerinin Tanıtılması | Ders |
4 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1, 2 ve 3: Yoksulluk ve Açlık, Sağlıklı, Kaliteli Yaşam | Ders |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 4 ve 5: Eğitim ve Cinsiyet Eşitliği | Ders |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 6: Temiz Su ve Sanitasyon | Ders |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 7: Enerji | Ders |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 8 ve 9: İş, Ekonomik Büyüme ve Sanayi, İnovasyon ve Altyapı | |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 10 ve 11: Eşitsizliğin Azaltılması ve Sürdürülebilir Şehirler, Topluluklar | Ders |
10 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 12: Sorumlu Tüketim ve Üretim | Ders |
11 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 13, 14 ve 15: İklim Eylemi, Su ve Karada Yaşam | Ders |
12 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 16 ve 17: Barış, Adalet ve Hedefe Ulaşmak için Birliktelik | Ders |
13 | Sürdürülebilir Kalkınma Planları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Türkiye | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Disiplinlerarası bir alan olan Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile farklı akademik ve mesleki geçmişe sahip kişiler sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımlarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve göstergeleri konusunda farkındalığı artar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küresel kalkınma gündemini desteklemeye yönelik yenilikçi çözümler hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sürdürülebilir kalkınmanın önündeki büyük zorlukları kavrayıp bunlar arasındaki etkileşimleri değerlendirir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sürdürülebilir kalkınma konusunda bireysel sorumluluk kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Disiplinlerarası bir alan olan Sürdürülebilir Kalkınma kavramı ile farklı akademik ve mesleki geçmişe sahip kişiler sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - |
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve göstergeleri konusunda farkındalığı artar | - | - | - | - | - | - |
Küresel kalkınma gündemini desteklemeye yönelik yenilikçi çözümler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir kalkınmanın önündeki büyük zorlukları kavrayıp bunlar arasındaki etkileşimleri değerlendirir | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilir kalkınma konusunda bireysel sorumluluk kazanır | - | - | - | - | - | - |