EN
  • Anasayfa
  • MDR5004 Ruh Sağlığı ve Din (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MDR5004 - Ruh Sağlığı ve Din
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ruh Sağlığı ve Din MDR5004 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Çok boyutlu bir fenomen olan dini inanç ve uygulamalar ile ruh sağlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu kavramaktır.

Ders İçeriği

Psiko-sosyal uyum çerçevesinde ruh sağlığı ve kriterleri.Dindarlık boyutlar.Ruh sağlığı bağlamında dinin bireysel ve sosyal hayata etkileri. Dindarlık, ahlaki davranışlar ve sosyal uyum. Dindarlık, evlilik ve cinsel hayat.Dindarlık ve bedensel sağlık.Dindarlık ve mutluluk.Dindarlık ve özsaygı.Dindarlık ve kaygı. Dindarlık ve depresyon.Dindarlık ve intihar.Dindarlık ve başa çıkma.

Ders Kaynakları Asım Yapıcı,Ruh Sağlığı ve Din,Adana,2007 Mustafa Merter,Dokuz Yüz Katlı İnsan, İstanbul, 2006 Kemal Sayar, Hüzün Hastalığı, İstanbul,1995 Sefa Saygılı,Strese Son,İstanbul,2001 M. Naci Kula, Bedensel Engellilik ve Dini Başa Çıkma, İstanbul, 2005
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ruh sağlığı kavramının tanıtılması Tartışmalı Ders
2 Ruh ve din kavramlarının açıklanması Tartışmalı Ders
3 Ruh Sağlığı Bağlamında Dinin Bireysel ve Sosyal Hayata Etkileri Tartışmalı Ders
4 Dindarlık ve Ahlaki Davranışların açıklanması Tartışmalı Ders
5 Ruh sağlığına ailenin etkisi Tartışmalı Ders
6 Dindarlık ve Bedensel Sağlığı Tartışmalı Ders
7 Dindarlık ve mutluluk Tartışmalı Ders
8 İslam Filozoflarının ruh sağlığı konusundaki tavsiyeleri Tartışmalı Ders
9 İslam Filozoflarından Kindi ve Üzüntüden Kurtulma Yolları adlı eseri Tartışmalı Ders
10 Dindarlık ve kaygı, üzüntü Tartışmalı Ders
11 Gazali ve Mutluluk Tartışmalı Ders
12 Dindarlık ve Günahlardan Sakınma Tartışmalı Ders
13 Dindarlık ve sorumluluk Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dinin stresin oluşumunu engelleyici bir işlevi olduğunu kavrayabilecek, Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dini başa çıkma yöntemlerinin mutluluk için önemli anlamlar içerdiğini öğrenebilecek, Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dinin stresin oluşumunu engelleyici bir işlevi olduğunu kavrayabilecek, - - - - - - - - -
Dini başa çıkma yöntemlerinin mutluluk için önemli anlamlar içerdiğini öğrenebilecek, - - - - - - - - -