Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ruh Sağlığı ve Din | MDR5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çok boyutlu bir fenomen olan dini inanç ve uygulamalar ile ruh sağlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu kavramaktır. |
Ders İçeriği |
Psiko-sosyal uyum çerçevesinde ruh sağlığı ve kriterleri.Dindarlık boyutlar.Ruh sağlığı bağlamında dinin bireysel ve sosyal hayata etkileri. Dindarlık, ahlaki davranışlar ve sosyal uyum. Dindarlık, evlilik ve cinsel hayat.Dindarlık ve bedensel sağlık.Dindarlık ve mutluluk.Dindarlık ve özsaygı.Dindarlık ve kaygı. Dindarlık ve depresyon.Dindarlık ve intihar.Dindarlık ve başa çıkma. |
Ders Kaynakları |
Asım Yapıcı,Ruh Sağlığı ve Din,Adana,2007 Mustafa Merter,Dokuz Yüz Katlı İnsan, İstanbul, 2006 Kemal Sayar, Hüzün Hastalığı, İstanbul,1995 Sefa Saygılı,Strese Son,İstanbul,2001 M. Naci Kula, Bedensel Engellilik ve Dini Başa Çıkma, İstanbul, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ruh sağlığı kavramının tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Ruh ve din kavramlarının açıklanması | Tartışmalı Ders |
3 | Ruh Sağlığı Bağlamında Dinin Bireysel ve Sosyal Hayata Etkileri | Tartışmalı Ders |
4 | Dindarlık ve Ahlaki Davranışların açıklanması | Tartışmalı Ders |
5 | Ruh sağlığına ailenin etkisi | Tartışmalı Ders |
6 | Dindarlık ve Bedensel Sağlığı | Tartışmalı Ders |
7 | Dindarlık ve mutluluk | Tartışmalı Ders |
8 | İslam Filozoflarının ruh sağlığı konusundaki tavsiyeleri | Tartışmalı Ders |
9 | İslam Filozoflarından Kindi ve Üzüntüden Kurtulma Yolları adlı eseri | Tartışmalı Ders |
10 | Dindarlık ve kaygı, üzüntü | Tartışmalı Ders |
11 | Gazali ve Mutluluk | Tartışmalı Ders |
12 | Dindarlık ve Günahlardan Sakınma | Tartışmalı Ders |
13 | Dindarlık ve sorumluluk | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinin stresin oluşumunu engelleyici bir işlevi olduğunu kavrayabilecek, | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dini başa çıkma yöntemlerinin mutluluk için önemli anlamlar içerdiğini öğrenebilecek, | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinin stresin oluşumunu engelleyici bir işlevi olduğunu kavrayabilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini başa çıkma yöntemlerinin mutluluk için önemli anlamlar içerdiğini öğrenebilecek, | - | - | - | - | - | - | - | - | - |