Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karakter ve Değerler Eğitimi | MDR5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Karakter ve değerler Eğitimi konusunun kavratılması |
Ders İçeriği |
Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi |
Ders Kaynakları |
Çocukta Değer Bilinci ve Karakter Eğitimi Doç. Dr. Osman Mutluel Eski Yeni Yayınları
Karakter ve Değerler Eğitimi Editör: Bayram ÖZER |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 14 Hafta | Tartışmalı Ders |
2 | Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. | Tartışmalı Ders |
3 | Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul | Tartışmalı Ders |
4 | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders |
5 | Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri | Tartışmalı Ders |
7 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen | Tartışmalı Ders |
8 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Anne Baba | Tartışmalı Ders |
9 | Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | Tartışmalı Ders |
10 | Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler | Tartışmalı Ders |
11 | İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler | Tartışmalı Ders |
11 | İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler | Tartışmalı Ders |
13 | Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar | Tartışmalı Ders |
13 | Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karakter Eğitiminin kavratılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karakter Eğitiminin kavratılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Değerlerin kazandırılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karakter Eğitiminin kavratılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karakter Eğitiminin kavratılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değerlerin kazandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - |