Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cahiliye Kültürü ve Hadis | TBA5021 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hadislerin vürûd ortamı olarak câhiliyye kültürünün incelenmesi ve hadis metinlerinin anlaşılmasına katkısının tartışılması. |
Ders İçeriği |
Arapların cahiliye dönemindeki sosyo-kültürel yapısı, ekonomik yapısı, siyasi yapısı, inançları, ibadetleri, değer ve normları, halk inanışları, gelenek ve görenekleri ve bunların hadislerle olan bağlantısı, Arap dili-hadis ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
Cahiliye Kültürü Çerçevesinde Hadislerde Sosyal Gerçeklik, Fatma Aydın, Basılmamış Doktora Tezi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | CAHİLİYENİN DİNÎ YAPISI | Ders |
2 | CAHİLİYE DİN ANLAYIŞININ HADİSLERDEKİ YANSIMALARI | Ders |
3 | CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ SOSYO-KÜLTÜREL YAPI | Ders |
4 | SOSYAL ŞARTLAR VE İHTİYAÇLARIN HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
5 | İSLAM ÖNCESİ HALK İNANÇLARININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
6 | CAHİLİYE DEĞER VE NORMLARI EKSENİNDE HADİSLERE BAKIŞ | Ders |
7 | DÖNEMİN KÜLTÜREL YAPISI VE HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
8 | CAHİLİYE DÖNEMİNİN SİYASÎ YAPISI | Ders |
9 | CAHİLİYENİN SİYASİ YAPISININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
10 | CAHİLİYE DÖNEMİ EKONOMİSİ | Ders |
11 | MEVCUT EKONOMİK YAPININ HADİSLERE YANSIMASI | Ders |
12 | HADİS-DİL İLİŞKİSİ | Ders |
13 | HADİSLERİ ANLAMADA ETKİLİ OLAN DİL UNSURLARI | Ders |
14 | İslam Toplumundan Silinmeyen Cahiliye Âdetleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
âyetlerin nüzul ortamı, hadislerin de vürûd ortamı olan Câhiliye dönemine ait bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Câhiliye kültürünün bilinmesinin hadislerin doğru anlaşılması açısından büyük bir öneme sahip olduğunu anlar, bu ikisi arasındaki irtibat hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |