Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri (Arapça) | LEE5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders genel olarak bir önceki hafta üzerinde konuşulan konular hakkında elde edilen bilimsel makale ve tezlerin tahlili şeklinde yürütülür. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Eğitim fakültesi mezunlarının bilimsel araştırma sürecini yürütebilme kapasitesine sahip olmaları beklenmektedir. Bilim ve araştırma etiği dersinin amacı, bilimsel bilgiyi ayırt edebilecek, araştırma sürecinin her aşamasında etik ilkelere uygun mezunlar yetiştirmeye katkı sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın, editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurullar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma, yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler. |
Ders Kaynakları |
Kürşad Yılmaz ve Recep Serkan Arık, Bilim ve Araştırma Etiği, Pegem Akademi
İnayet Aydın, Akademik Etik, Pegem Akademi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim, Bilimin Doğası, Gelişimi ve Bilimsel Araştırma | Tartışmalı Ders |
2 | Etik Kavramı, Etik Kuramları ve Öğretmenlik Meslek Etiği | Tartışmalı Ders |
3 | Araştırma ve Yayın Etiği | Tartışmalı Ders |
4 | Araştırma Sürecinde Etik İlkeler, Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlaller | Tartışmalı Ders |
5 | Yayın Etiği | Tartışmalı Ders |
6 | Yayın Sürecindeki Etik Dışı Davranışlar: Aşırma | Tartışmalı Ders |
7 | Yayın Sürecindeki Etik Dışı Davranışlar: Sahtecilik, Çarpıtma, Çoklu Yayın ve Dilimleme | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Haksız Yazarlık ve Diğer Etik İhlaller | Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
10 | Verilerin Çevrimiçi Toplanması, Saklanması ve Etik | Tartışmalı Ders |
10 | Verilerin Çevrimiçi Toplanması, Saklanması ve Etik | Tartışmalı Ders |
12 | Araştırma ve Yayın Etiğiyle İlgili Yasal Mevzuat ve Kurullar | Tartışmalı Ders |
13 | Bilimde Etik Dışı Davranışlar: Nedenleri, Önlemler, Çözüm Önerileri | Tartışmalı Ders |
14 | Benzerlik Tespit Yazılımları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken ilke ve kuralları, etik ve bilimsel davranma ilkelerini açıklayabilecektir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Araştırmaya katkı verenlerin yayında yer alması ve sıralanması ile ilgili etik ilkeleri açıklar. | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken ilke ve kuralları, etik ve bilimsel davranma ilkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırmaya katkı verenlerin yayında yer alması ve sıralanması ile ilgili etik ilkeleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |