Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dijital Okuryazarlık | CKK122 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencinin dijital araçları ve dijital medyayı etkin olarak kullanabilmesini, dijital içeriklere erişim, analiz ve araştırma becerisi kazanabilmesini ve kendi dijital içeriklerini temel düzeyde üretebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, dijital çağda ve dijital kültürde bilinçli bir kullanıcı ve üretici olmaya yönelik temalardan oluşmaktadır. Bu temalar, dijital teknolojilerin ve dijital platformların kavramsal çerçevesi, kullanımı, temel stratejileri, risk ve faydaları, bilgi erişimi, paylaşımı, kontrolü ve üretimine yöneliktir. |
Ders Kaynakları |
Handley, A. – Chapman, C.C. (2012), Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Hall, F. (2014). Dijital Yayıncılık. İstanbul: Profil Yayıncılık. Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. İstanbul: Sel Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dijital okuryazarlık kavramı ve kapsamı | Ders |
2 | Dijital kültür, kuşaklar ve kimlikler | Ders |
3 | Dijital teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar | Ders |
4 | Dijital çağda bilgiye erişim ve araştırma | Ders |
5 | Algoritmalar ve işleyişi | Ders |
6 | Dijital çağda gizlilik, güvenlik ve mahremiyet | Ders |
7 | Korsanlık ve hack kültürü | Ders |
8 | Dijital vatandaşlık | Ders |
9 | Dijital platformda bilgi: paylaşım, kalite ve doğruluk | Ders |
10 | Dijital doğrulama araçları ve platformlar | Ders |
11 | Dijital içerikler: Türleri okuma ve analiz | Ders |
12 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi I | Ders |
13 | Dijital platformlarda temel düzey içerik üretimi II | Ders |
14 | Dijital alışveriş ve tüketim kültürü | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayırt etme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayırt etme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |