Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi | CGB5004 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları, farklı kuramları, dünyadaki farklı uygulamaları ve konuya ilişkin araştırmaları anlama, analiz etme, değerlendirme ve bu araştırmalarla ilgili olarak görüşlerini grupla tartışma. |
Ders İçeriği |
Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
Konularla ilgili yurtiçi ve dışı araştırma ve derleme makaleler
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Matematikte Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Temel Düşünme Becerileri ve Matematik | Sözlü |
3 | Matematiksel Düşünmeyi Açıklayan Kuramlar | Sözlü |
4 | Öğrenme ve Öğretmede Temel Prensipler | Sözlü |
5 | Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Faktörler | Sözlü |
6 | Okul Öncesi Matematik Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler | Sözlü |
7 | Sayma Becerileri ve Öğretilmesi | Sözlü |
8 | Saymanın Öğrenilmesinde Prensipler | Sözlü |
9 | Aritmetik Beceriler ve Öğretilmesi | Sözlü |
10 | Ölçme Becerileri ve Öğretilmesi | Sözlü |
11 | Geometri ve Mekânsal Beceriler | Sözlü |
12 | Geometri ve Mekânsal Becerilerin Öğretilmesi | Sözlü |
13 | Erken Çocukluk Döneminde Matematik Araştırmaları | Sözlü |
14 | Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili farklı kuramları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erken çocuklukta matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili dünyadaki farklı uygulamaları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili farklı kuramları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Erken çocuklukta matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili dünyadaki farklı uygulamaları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |