EN
CGB5004 - Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Erken Çocuklukta Matematiksel Düşüncenin Gelişimi CGB5004 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU
Ders Veren
Amaç

Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları, farklı kuramları, dünyadaki farklı uygulamaları ve konuya ilişkin araştırmaları anlama, analiz etme, değerlendirme ve bu araştırmalarla ilgili olarak görüşlerini grupla tartışma.

Ders İçeriği

Matematikte temel kavramlar. Temel düşünme becerileri. Problem çözme, eleştirel düşünme, sezgisel düşünme, yaratıcı düşünme ve matematik. Matematiksel düşünmeyi açıklayan kuramlar. Öğrenme ve öğretmede temel prensipler ve öğrenme ve öğretmeyi etkileyen faktörler. Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri.. Sayma becerileri ve öğretilmesi. Saymanın öğrenilmesinde prensipler. Aritmetik beceriler ve öğretilmesi. Ölçme becerileri ve öğretilmesi. Geometri ve mekansal beceriler ve öğretilmesi. Erken çocukluk dönemini kapsayan matematik konusundaki araştırmaları anlama, analiz etme ve değerlendirme.

Ders Kaynakları Konularla ilgili yurtiçi ve dışı araştırma ve derleme makaleler
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse Giriş ve Matematikte Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Temel Düşünme Becerileri ve Matematik Sözlü
3 Matematiksel Düşünmeyi Açıklayan Kuramlar Sözlü
4 Öğrenme ve Öğretmede Temel Prensipler Sözlü
5 Öğrenme ve Öğretmeyi Etkileyen Faktörler Sözlü
6 Okul Öncesi Matematik Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler Sözlü
7 Sayma Becerileri ve Öğretilmesi Sözlü
8 Saymanın Öğrenilmesinde Prensipler Sözlü
9 Aritmetik Beceriler ve Öğretilmesi Sözlü
10 Ölçme Becerileri ve Öğretilmesi Sözlü
11 Geometri ve Mekânsal Beceriler Sözlü
12 Geometri ve Mekânsal Becerilerin Öğretilmesi Sözlü
13 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Araştırmaları Sözlü
14 Genel Değerlendirme ve Öğrenci Sunumları Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili farklı kuramları bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Erken çocuklukta matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili dünyadaki farklı uygulamaları bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili temel kavramları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocuklukta matematiksel düşünme ile ilgili farklı kuramları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Erken çocuklukta matematiksel düşünmenin gelişimi ile ilgili dünyadaki farklı uygulamaları bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5