Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Egzersiz | CGB5006 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | Prof. Dr. Raif ZİLELİ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve egzersiz ile ilgili kavramları güncel literatür aracılığıyla değerlendirebilmeleridir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini dikkate alarak, biyomotor yetiler ve antropometri ile ve egzersizin çocuk gelişimi üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar. |
Ders Kaynakları |
EBSCHO
Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Google Scholar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Esneklik | Tartışmalı Ders |
1 | Esneklik | Tartışmalı Ders |
3 | Kuvvet | Tartışmalı Ders |
3 | Kuvvet | Tartışmalı Ders |
5 | Koordinasyon | Tartışmalı Ders |
5 | Koordinasyon | Tartışmalı Ders |
7 | Sürat | Tartışmalı Ders |
7 | Sürat | Tartışmalı Ders |
9 | Dayanıklılık | Tartışmalı Ders |
9 | Dayanıklılık | Tartışmalı Ders |
11 | Antropometri | Tartışmalı Ders |
11 | Antropometri | Tartışmalı Ders |
13 | Denge | Tartışmalı Ders |
13 | Denge | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Esneklik, kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinasyon, denge gibi biyomotor yetilerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini güncel literatür ışığında açıklar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Esneklik, kuvvet, sürat, dayanıklılık, koordinasyon, denge gibi biyomotor yetilerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini güncel literatür ışığında açıklar | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |