Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Oyun | CGB5018 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çocuğun gelişiminde oyunun etkilerini güncel literatür ışığında incelemektir |
Ders İçeriği |
Bu derste, bireysel oyun, eşli oyun, grup oyunu, materyalli-materyalsiz oyun, dijital oyun gibi kavramların çocuğun gelişimine olan etkilerini güncel literatür ışığında tartışmaktır. |
Ders Kaynakları |
Scholar Google
Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. Pehlivan, H. (2012). Oyun ve Öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara MEB (2010). Çocuk Oyunları. MEB Yayınları, Ankara Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun. Anı Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | |
2 | Oyunun tarihçesi ve tanımı | |
3 | Oyunun özellikleri, oyunu etkileyen faktörler, gelişim alanları ve oyun | |
4 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | |
5 | Oyun kuramları | |
6 | Oyunlara ilişkin sınıflandırmalar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | |
9 | Oyuncak ve oyun materyalleri seçimi | |
10 | Oyun alanları | |
11 | Oyun ve öğrenme | |
8 | Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | |
13 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | |
14 | Eğitsel amaçlı oyunlar | |
15 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bireysel oyun, eşli oyun, grup oyunu, materyalli-materyalsiz oyun, dijital oyun gibi kavramların çocuğun gelişimine olan etkilerini güncel literatür ışığında tartışır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bireysel oyun, eşli oyun, grup oyunu, materyalli-materyalsiz oyun, dijital oyun gibi kavramların çocuğun gelişimine olan etkilerini güncel literatür ışığında tartışır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |