EN
  • Anasayfa
  • CGB5021 Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGB5021 - Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme CGB5021 1 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Eda DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimsel temellerini anlamalarını, yaratıcı düşünce gelişimine ve yaratıcı birey yetiştirmenin önemine dikkat etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren yöntemleri öğrenerek erken çocukluk eğitim programlarına yaratıcı uygulamalar entegre edebilecek bilgi ve beceriler kazanır.

Ders İçeriği

Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, Yaratıcı düşünmenin bileşenleri, Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler, Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme, yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri, Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü, Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı, Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar

Ders Kaynakları Kalburan, C, N. (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat, Eğiten Kitap, Anka.
Schirrmacher, R. (2006). Art and Creative Development for Young Children.Thomson Delmar learnıng.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi Ders
2 Yaratıcı düşünmenin gelişmesi Ders
3 Yaratıcı düşünmenin bileşenleri Ders
4 Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler Ders
5 Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi Ders
6 Erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme Ders
7 Yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri Ders
8 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
9 Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü Ders Tartışmalı Ders
10 Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı Ders
10 Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı Ders
12 Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar Ders
12 Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar Ders
14 Dersin Genel Değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaratıcı düşünmenin kavramlarını, bileşenlerini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yaratıcılığın eğitim sürecine katkılarını değerlendirir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirme yöntemlerini uygular. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolünü ve öğrenme ortamı düzenlemesini analiz eder. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yaratıcı düşünmenin kavramlarını, bileşenlerini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar. - - - - - - - - -
Yaratıcılığın eğitim sürecine katkılarını değerlendirir. - - - - - - - - -
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular. - - - - - - - - -
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirme yöntemlerini uygular. - - - - - - - - -
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolünü ve öğrenme ortamı düzenlemesini analiz eder. - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - -