Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukluk Döneminde Yaratıcı Düşünme | CGB5021 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Eda DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimsel temellerini anlamalarını, yaratıcı düşünce gelişimine ve yaratıcı birey yetiştirmenin önemine dikkat etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren yöntemleri öğrenerek erken çocukluk eğitim programlarına yaratıcı uygulamalar entegre edebilecek bilgi ve beceriler kazanır. |
Ders İçeriği |
Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi, yaratıcı düşünmenin gelişmesi, Yaratıcı düşünmenin bileşenleri, Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler, Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi, erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme, yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri, Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü, Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı, Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar |
Ders Kaynakları |
Kalburan, C, N. (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat, Eğiten Kitap, Anka.
Schirrmacher, R. (2006). Art and Creative Development for Young Children.Thomson Delmar learnıng. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaratıcı düşünmenin tanımı ve önemi | Ders |
2 | Yaratıcı düşünmenin gelişmesi | Ders |
3 | Yaratıcı düşünmenin bileşenleri | Ders |
4 | Yaratıcılığı etkileyen bireysel ve çevresel faktörler | Ders |
5 | Çocuk oyunları ve yaratıcılık ilişkisi | Ders |
6 | Erken çocukluk eğitiminde yaratıcı program geliştirme | Ders |
7 | Yaratıcı düşünmeyi destekleyen öğretim yöntemleri ve teknikleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı | Ders |
10 | Yaratıcı düşünmenin farklı gelişim alanlarına katkısı | Ders |
12 | Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar | Ders |
12 | Yaratıcılığı değerlendirme yöntemleri ve çağdaş yaklaşımlar | Ders |
14 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaratıcı düşünmenin kavramlarını, bileşenlerini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaratıcılığın eğitim sürecine katkılarını değerlendirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolünü ve öğrenme ortamı düzenlemesini analiz eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı düşünmenin kavramlarını, bileşenlerini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yaratıcılığın eğitim sürecine katkılarını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yaratıcı düşünmeyi destekleyen yöntem, teknik ve etkinlikleri uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler planlar ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eğitimcinin yaratıcı düşünme sürecindeki rolünü ve öğrenme ortamı düzenlemesini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |