Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | CGB5000 | 1 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö. |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Asude BAYRAM |
Ders Veren | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN Prof. Dr. Raif ZİLELİ Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ Doç. Dr. Neşe MERCAN Doç. Dr. Medera HALMATOV Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Amaç |
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ilkeleri ve etik standartlar doğrultusunda tez sürecini planlama, yürütme, raporlama ve savunma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında; tez konusunun bilimsel dayanaklarla belirlenmesi, araştırma sürecinin yapılandırılması, veri toplama ve analiz aşamalarının gerçekleştirilmesi, bulguların yorumlanarak yazılı rapora dönüştürülmesi ve tezin akademik ölçütlere uygun biçimde sunulması konuları ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Araştırma Tasarımı: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 20 | 2 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS | 0,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez sürecine giriş: amaç, kapsam ve etik ilkeler | Sözlü |
2 | Tez konusunun belirlenmesi ve araştırma sorularının geliştirilmesi | Sözlü |
3 | Literatür taraması ve kuramsal çerçevenin oluşturulması | Sözlü |
4 | Araştırma modeli ve yöntem seçimi | Sözlü |
5 | Evren-örneklem belirleme ve veri toplama araçlarının tespiti | Sözlü |
6 | Veri toplama süreci ve dikkat edilmesi gereken ilkeler | Sözlü |
7 | Veri analizi yöntemleri | Sözlü |
8 | Bulguların düzenlenmesi | Sözlü |
8 | Bulguların düzenlenmesi | Sözlü |
10 | Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı | Sözlü |
10 | Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı | Sözlü |
12 | Kaynakça düzenleme ve yazım kuralları kontrolü | Sözlü |
13 | Dil ve biçimsel düzenlemeler | Sözlü |
13 | Dil ve biçimsel düzenlemeler | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez sürecini bilimsel araştırma ilkeleri ve etik kurallar çerçevesinde planlar. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tez konusunu belirleyip kuramsal ve yöntemsel çerçevesini oluşturur. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tezini akademik standartlara uygun biçimde sunar ve savunur. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez sürecini bilimsel araştırma ilkeleri ve etik kurallar çerçevesinde planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tez konusunu belirleyip kuramsal ve yöntemsel çerçevesini oluşturur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Tezini akademik standartlara uygun biçimde sunar ve savunur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |