EN
  • Anasayfa
  • CGB5000 Tez Çalışması (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CGB5000 - Tez Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tez Çalışması CGB5000 1 0 + 1 20,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ YL TEZLİ İ.Ö.
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Asude BAYRAM
Ders Veren Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN Prof. Dr. Raif ZİLELİ Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ Doç. Dr. Neşe MERCAN Doç. Dr. Medera HALMATOV Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Amaç

Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ilkeleri ve etik standartlar doğrultusunda tez sürecini planlama, yürütme, raporlama ve savunma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında; tez konusunun bilimsel dayanaklarla belirlenmesi, araştırma sürecinin yapılandırılması, veri toplama ve analiz aşamalarının gerçekleştirilmesi, bulguların yorumlanarak yazılı rapora dönüştürülmesi ve tezin akademik ölçütlere uygun biçimde sunulması konuları ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Araştırma Tasarımı: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 20 2 40
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 14 28
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 110
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,31
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez sürecine giriş: amaç, kapsam ve etik ilkeler Sözlü
2 Tez konusunun belirlenmesi ve araştırma sorularının geliştirilmesi Sözlü
3 Literatür taraması ve kuramsal çerçevenin oluşturulması Sözlü
4 Araştırma modeli ve yöntem seçimi Sözlü
5 Evren-örneklem belirleme ve veri toplama araçlarının tespiti Sözlü
6 Veri toplama süreci ve dikkat edilmesi gereken ilkeler Sözlü
7 Veri analizi yöntemleri Sözlü
8 Bulguların düzenlenmesi Sözlü
8 Bulguların düzenlenmesi Sözlü
10 Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı Sözlü
10 Tartışma ve sonuç bölümünün yazımı Sözlü
12 Kaynakça düzenleme ve yazım kuralları kontrolü Sözlü
13 Dil ve biçimsel düzenlemeler Sözlü
13 Dil ve biçimsel düzenlemeler Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez sürecini bilimsel araştırma ilkeleri ve etik kurallar çerçevesinde planlar. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tez konusunu belirleyip kuramsal ve yöntemsel çerçevesini oluşturur. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tezini akademik standartlara uygun biçimde sunar ve savunur. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tez sürecini bilimsel araştırma ilkeleri ve etik kurallar çerçevesinde planlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tez konusunu belirleyip kuramsal ve yöntemsel çerçevesini oluşturur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tezini akademik standartlara uygun biçimde sunar ve savunur. 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5