EN
  • Anasayfa
  • MBH105 Büro Yönetimi (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MBH105 - Büro Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Büro Yönetimi MBH105 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ
Amaç

Öğrencilere büroları tanıtmak, büro hizmetlerini öğretmek ve büro yönetimi ile ilgili temel bilgiler verilerek büro yöneticiliğine hazırlamaktır.

Ders İçeriği

Büro hizmetlerini ve büro yönetimini öğretmeye yöneliktir.

Ders Kaynakları Tutar, Hasan (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık.
Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A. Fikret AR , Büro Yönetim Teknikleri , Ankara , 1999
Nihat Aytürk, Büro Yönetimi, Nobel Akademi Yayıncılık
Hasan Tutar (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Alyay Uygur ve Hakan Koç, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Detay yayıncılık,2003 Gülbin Göral, Bilimsel Sekreterlik,İstanbul: Der Yayınları, 1997 Mehmet Altınöz, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Nobel Yayınevi,2000
1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya
2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003
4- Günlük Gazeteler ve Dergiler
Tutar, Hasan (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık.
Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A. Fikret AR , Büro Yönetim Teknikleri , Ankara , 1999
Nihat Aytürk, Büro Yönetimi, Nobel Akademi Yayıncılık
Hasan Tutar (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Alyay Uygur ve Hakan Koç, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Detay yayıncılık,2003 Gülbin Göral, Bilimsel Sekreterlik,İstanbul: Der Yayınları, 1997 Mehmet Altınöz, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Nobel Yayınevi,2000
Tutar, Hasan (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık.
Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A. Fikret AR , Büro Yönetim Teknikleri , Ankara , 1999
Nihat Aytürk, Büro Yönetimi, Nobel Akademi Yayıncılık
Hasan Tutar (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Alyay Uygur ve Hakan Koç, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Detay yayıncılık,2003 Gülbin Göral, Bilimsel Sekreterlik,İstanbul: Der Yayınları, 1997 Mehmet Altınöz, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Nobel Yayınevi,2000
1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya
2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003
4- Günlük Gazeteler ve Dergiler
Tutar, Hasan (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık.
Hasan TUTAR , Büro Yönetimi Teknikleri , İstanbul, 2000 A. Fikret AR , Büro Yönetim Teknikleri , Ankara , 1999
Nihat Aytürk, Büro Yönetimi, Nobel Akademi Yayıncılık
Hasan Tutar (2017). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Seçkin Yayıncılık
Alyay Uygur ve Hakan Koç, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Detay yayıncılık,2003 Gülbin Göral, Bilimsel Sekreterlik,İstanbul: Der Yayınları, 1997 Mehmet Altınöz, Sekreterlik Teknikleri, Ankara: Nobel Yayınevi,2000
1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008
3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya
2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003
4- Günlük Gazeteler ve Dergiler
Ayhan Gökdeniz – Yakup Dinç, 2014, Ön Büro Operasyonları, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 11 1 11
Ödev 1 Ödev 1 11 1 11
Final Final 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yönetim Ve Büro Yönetiminin Tanımı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
1 Turizm Endüstirisinin Genel Yapısı Ders Tartışmalı Ders Sözlü
2 Büro Türleri = Klasik ve çağdaş bürolar Tartışmalı Ders Sözlü
2 Konaklama İşletmelerinin Tanımı Ve Sınıflandırılması Sözlü Ders
3 Büro Yönetiminin Fonksiyonları Beyin Fırtınası Sözlü
3 Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı Ders Sözlü
4 Bürolarda Ergonomi Grup Çalışması Sözlü
4 Konaklama İşletmelerinde Önbüronun Tanımı, Yeri Ve Önemi Beyin Fırtınası Sözlü
5 Bürolarda Organizasyon Şemalarının Hazırlanması Sözlü
5 Önbüro Departmanı Personelinin Genel Özellikleri Ve Görev Tanımları Sözlü
6 İş Analizi, İş Değerlemesi Ve Performans Analizi Vaka Çalışması Sözlü
6 Önbüro Yönetiminin Fonksiyonları ve Ön Büro Sistemleri Sözlü
7 Ara sınav, genel değerlendirme
7 Ara sınav
8 Bürolarda Oryantasyon ( İşe Alıştırma) Eğitimi Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması
8 Önbüronun Diğer Departmanlarla İlişkileri Sözlü
9 Bürolarda İş Bölümü ve Esnek Çalışma Beyin Fırtınası Sözlü
9 Konaklama İşletmelerinde Müşteri (Münferit grup) Döngüsü Gösterim Sözlü
10 Bürolarda Verimlilik Yönetimi Grup Çalışması Sözlü
10 Rezervasyon Geliş Şekilleri Ve Takip Yolları Sözlü
11 Bürolarda Motivasyon Grup Çalışması Sözlü
11 Önbüroda Müşteri Giriş (Check-in) İşlemleri Gösterim Sözlü
12 Önbüroda Müşteri Çıkış (Check-out) Işlemleri Gösterim Sözlü
13 Oda Satış Teknikleri ve Müşteri Hesaplarını Ödeme Şekilleri Sözlü
14 Önbüro Otomasyon Sistemleri Hakkında Genel Bilgi Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Büro yönetimi ve büro yönetiminin fonksiyonlarını açıklar.
Büro türleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
İletişim ve bürolarda iletişim kavramlarını bilir.
Büro otomasyonu ve büro malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bürolarda dosyalama ve yazışma tekniklerini bilir.
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Büro yönetimi ve büro yönetiminin fonksiyonlarını açıklar. 5 - - - - - - - - - - - - -
Büro türleri hakkında genel bilgi sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - - - -
İletişim ve bürolarda iletişim kavramlarını bilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Büro otomasyonu ve büro malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - - - -
Bürolarda dosyalama ve yazışma tekniklerini bilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Büro yönetimi ve büro yönetiminin fonksiyonlarını açıklar. 5 - - - - - - - - - - - - -
Büro türleri hakkında genel bilgi sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - - - -
İletişim ve bürolarda iletişim kavramlarını bilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Büro otomasyonu ve büro malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. 5 - - - - - - - - - - - - -
Bürolarda dosyalama ve yazışma tekniklerini bilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Önbüroda kullanılan sistemleri ve işleyişlerini anlar. 5 - - - - - - - - - - - - -
Otellerin genel özelliklerini tanır. 5 - - - - - - - - - - - - -
Önbüro departmanının içindeki yeri ve önemini ifade eder. 5 - - - - - - - - - - - - -
Oda satış tekniklerini bilir ve uygular. 5 - - - - - - - - - - - - -
Misafirlerin otele giriş ve çıkış işlemlerini yapar. 5 - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 5 - - - - - - - - - - - - -