Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diş Anatomisi ve Fizyolojisi | DHF1000 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sınıf ortamında teorik olarak verilecektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Gülbahar ERDİNÇ Dr. Öğr. Üyesi Merve Cennet ALTUNTAŞ |
Amaç |
Doğal dişlerin oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonlarını öğretmek, diş formülasyonları hakkında bilgi vermek, diş görüntülerinin incelendiği düzlem ve aksları öğretmek, doğal diş formlarının elde edilebileceği materyaller hakkında bilgilendirmek ve bu malzemeleri kullanarak doğal dişlerin şekillendirilmesi ile şekil verebilme yeteneğine katkıda bulunmak. |
Ders İçeriği |
Tüm dişlerin morfolojileri ve fizyolojik özellikleri |
Ders Kaynakları |
Diş Anatomisi, Morfolojisi ve Fizyolojisi; Prof. Dr. Hüsnü Yavuzyılmaz.
Woelfell’in Diş Anatomisi; Rickne C. Sheid
WHEELER’S DENTAL ANATOMY, PHYSIOLOGY, AND OCCLUSION
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ara Sınav 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 20 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi ve Etik İlkeler | Ders |
2 | Eksenler, Düzlemler | Ders |
3 | Terminoloji | Ders |
3 | Terminoloji | Ders |
5 | Diş tanıtım formülleri ve Dişlerin numaralandırma sistemleri | Ders |
6 | Maksiller santral diş morfolojileri | Ders |
7 | Maksiller lateral diş morfolojileri | Ders |
8 | Maksiller kanin diş morfolojileri | Ders |
9 | Mandibular santral diş morfolojileri | Ders |
10 | Mandibular lateral diş morfolojileri | Ders |
11 | Mandibular kanin diş morfolojiler | Ders |
12 | Maksiller 1. premolar diş morfolojileri | Ders |
13 | Maksiller 2. premolar diş morfolojileri | Ders |
14 | Tekrar | Ders |
15 | Ara Sınav | Ders |
16 | Mandibular 1. premolar diş morfolojileri | Ders |
17 | Mandibular 2. premolar diş morfolojileri | Ders |
18 | Maksiller 1. molar diş morfolojileri | Ders |
19 | Maksiller 2. molar diş morfolojileri | Ders |
20 | Mandibular 1. molar diş morfolojileri | Ders |
21 | Mandibular 2. molar diş morfolojileri | Ders |
14 | Tekrar | Ders |
23 | Dişlerin dental ark içinde yan yana ve karşılıklı konumlarının morfolojik olarak değerlendirilmesi | Ders |
23 | Dişlerin dental ark içinde yan yana ve karşılıklı konumlarının morfolojik olarak değerlendirilmesi | Ders |
25 | ara sınav | Ders |
26 | Süt Dişlerinin Morfolojileri | Ders |
26 | Süt Dişlerinin Morfolojileri | Ders |
28 | Genel Sınav | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler tüm daimi dişlere ilişkin temel anatomik ve morfolojik kavramları ve dişlerin birbirlerin farklarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler dental morfoloji ile ilgili kavramları kullanarak iletişim kurabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci farklı sabit protetik uygulamalar için diş preparasyonlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci temel oklüzyon bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları bilir | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Öğrenciler tüm daimi dişlere ilişkin temel anatomik ve morfolojik kavramları ve dişlerin birbirlerin farklarını bilir | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
Öğrenciler dental morfoloji ile ilgili kavramları kullanarak iletişim kurabilir | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenci farklı sabit protetik uygulamalar için diş preparasyonlarını bilir | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Öğrenci temel oklüzyon bilgisine sahip olur | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |