EN
  • Anasayfa
  • DHF1061 Toplum Ağız Diş Sağlığına Giriş (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
DHF1061 - Toplum Ağız Diş Sağlığına Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplum Ağız Diş Sağlığına Giriş DHF1061 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
DİŞ HEKİMLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER
Amaç

Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili kavramlar, epidemiyolojik çalışmalar çürük risk değerlendirilmesi ve önlem alınmasının teorik olarak öğretilmesi

Ders İçeriği

Diş hekimliğine yeni adım atan lisans öğrencilerine çürüğün tanımı, varlığı, risk değerlendirmesi, doğru fırçalama teknikleri, gıdalar ve çürük ilişkisi, çürükten korunma yöntemleri, epidemiyolojisi anlatılmaktadır.

Ders Kaynakları Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Thedore M. Roberson, Harald O. Hayman, Edward J. Swift. Mosby Inc, 2006. Dental Caries : The Disease and its Clinical Management; Ole Fejerskov; Blackwell Munsgaard; 2003.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
20
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
20
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 73
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Çürük nedir? Etiyolojisi nelerdir? Tartışmalı Ders
3 Çürükten korunmak için neler yapmak gerekir? Problem Çözme
4 Karyojenik gıda ne demektir? Karyojen ne demektir? Problem Çözme
5 Prevalans ve insidans nedir? Ülkemiz çocuklarında çürük ve ağız sağlığı prevelansı Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Bebek ve çocuk ağız ve diş sağlığı programları, çürük risk değerlendirmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Diş macunu ve fırça Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 Erişkinlerde diş eti sağlığı Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Periodontolojinin toplum sağlığındaki yeri,bireysel ve kitlesel eğitim programları Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Erişkinlerde ve geriatrik hastalarda diş çürüğünden korunma yöntemleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 Genç erişkin bireylerin diş çürüğü ve koruyucu önlemler konusunda bilinçlendirilmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Diş hekimlerinin ağız sağlığı bilinci oluşturmak için yapması gerekenler Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. 1 3 3 2 1 1 1 3 3 2 2 2 2 2 4
Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. 3 3 3 2 2 2 1 2 2 2 2 3 2 1 4
Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur 4 3 3 2 3 2 1 1 2 1 1 2 1 3 4
Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. 3 2 2 2 2 3 1 2 2 2 3 1 1 2 4
Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. 2 3 2 3 1 4 1 2 1 2 2 2 1 1 4