Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplum Ağız Diş Sağlığına Giriş | DHF1061 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | DİŞ HEKİMLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Beliz ÖNDER |
Amaç |
Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili kavramlar, epidemiyolojik çalışmalar çürük risk değerlendirilmesi ve önlem alınmasının teorik olarak öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Diş hekimliğine yeni adım atan lisans öğrencilerine çürüğün tanımı, varlığı, risk değerlendirmesi, doğru fırçalama teknikleri, gıdalar ve çürük ilişkisi, çürükten korunma yöntemleri, epidemiyolojisi anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, Thedore M. Roberson, Harald O. Hayman, Edward J. Swift. Mosby Inc, 2006. Dental Caries : The Disease and its Clinical Management; Ole Fejerskov; Blackwell Munsgaard; 2003.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
20
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Çürük nedir? Etiyolojisi nelerdir? | Tartışmalı Ders |
3 | Çürükten korunmak için neler yapmak gerekir? | Problem Çözme |
4 | Karyojenik gıda ne demektir? Karyojen ne demektir? | Problem Çözme |
5 | Prevalans ve insidans nedir? Ülkemiz çocuklarında çürük ve ağız sağlığı prevelansı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Bebek ve çocuk ağız ve diş sağlığı programları, çürük risk değerlendirmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Doğru fırçalama teknikleri ve etkin fırçalama | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Diş macunu ve fırça | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Erişkinlerde diş eti sağlığı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Periodontolojinin toplum sağlığındaki yeri,bireysel ve kitlesel eğitim programları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Erişkinlerde ve geriatrik hastalarda diş çürüğünden korunma yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Genç erişkin bireylerin diş çürüğü ve koruyucu önlemler konusunda bilinçlendirilmesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Diş hekimlerinin ağız sağlığı bilinci oluşturmak için yapması gerekenler | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşadığı toplumun ağız sağlığı konusunda farkındalığı oluşur. | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Doğru fırçalama, diş macunu ve diş fırçası gibi terimlere hakimiyet sağlayarak araştırma yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 |
Çocuk, bebek, erişkin ve yaşlı bireylerdeki dental durum farkındalıklarına hakim olur | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 |
Çürük ve çürük yapıcı gıdalar hakkında bilgi sahibi olarak, hekimlerin bu konuda vermesi gereken tavsiyeleri bilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 |
Diş hekimliğinin ve diş hekimlerinin toplumdaki yerini öğrenmiş olur. | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 |