EN
  • Anasayfa
  • DHF1062 Diş Hekimliği Hasta İletişimi ve Beden Dili (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
DHF1062 - Diş Hekimliği Hasta İletişimi ve Beden Dili
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Diş Hekimliği Hasta İletişimi ve Beden Dili DHF1062 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
DİŞ HEKİMLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kübra Nur ÇAKAN
Amaç

Diş hekimi olarak hasta ile karşılıklı güven oluşturmak ve hastayı daha iyi anlayıp etkili iletişim kurabilmek için gerekli bilgilerin edinilmesinin öğrenilmesidir. Ayrıca, kişinin yaşam kalitesini artırmak amacıyla beden dilini doğru kullanabilme ve algılayabilme yeteneğinin geliştirilmesidir.

Ders İçeriği

Beden dilinin anlaşılmasına yönelik farkındalık kazanmak ve diş hekimliğinde hasta ile etkili iletişim kurma becerisi edinmek.

Ders Kaynakları Sağlık hizmetlerinde sağlıklı iletişim- Dr. Yüksel DEMİREL
Hasta ve doktor iletişimi- Dr. Thomas GORDON, W. Sterling EDWARDS
Etkili İletişim ve Beden Dili- Recep Tayfun
Beden Dili-Elizabeth Kunhke
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 71
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,78
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim nedir?, İletişim türleri nelerdir?, Beden dili nedir ve neden önemlidir? Ders
2 Aktif dinleme teknikleri nelerdir?, Empatik iletişim ve hasta merkezli yaklaşım Ders
3 Beden dili işaretleri ve anlamları, beden dilinin kültürel farklılıkları Ders
4 Diş hekimliği pratiğinde beden dilinin rolü Ders
5 Güvenin önemi nedir ve nasıl sağlanır? Ders
6 Hasta memnuniyetini artırma stratejileri ve olumlu klinik ortamı oluşturma Ders
7 Hastaların beden dilini doğru okuma, kendi beden dilinizi etkili kullanma Ders
8 Göz teması, el hareketleri, duruş ve yüz ifadeleri Ders
9 Stresli ve kaygılı hastalarla iletişim, kriz yönetimi, zor durumlarda sakin kalma ve etkili iletişim kurma Ders
10 Mesleki etik ve hasta hakları, mahremiyet ve gizlilik Ders
11 Kültürel farklılıkların iletişime etkisi, farklı kültürel geçmişlere sahip hastalarla iletişim Ders
12 Sosyal farkındalık ve duyarlılık Ders
13 Dijital iletişim araçları ve sosyal medya kullanımı, dijital çağda hasta- hekim ilişkisi Ders
14 Sürekli öğrenme ve mesleki gelişim, geribildirim alma ve verme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Diş hekimlerinin, hastalarla açık ve etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hasta-hekim arasında güven ilişkisi kurmanın yollarını öğrenme ve bu güveni sürdürebilme yetisi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hastaların beden dilini doğru bir şekilde okuyarak, onların rahatsızlık ve ihtiyaçlarını daha iyi anlama becerisi kazanma. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Diş hekimlerinin kendi beden dillerini bilinçli bir şekilde kullanarak, hastaların rahatlamasını ve tedavi sürecine olumlu yanıt vermesini sağlama yetisi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişimde etik ve profesyonel standartları koruma, hasta mahremiyetine ve haklarına saygı gösterme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Diş hekimlerinin, hastalarla açık ve etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeleri. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta-hekim arasında güven ilişkisi kurmanın yollarını öğrenme ve bu güveni sürdürebilme yetisi. - - - - - - - - - - - - - - -
Hastaların beden dilini doğru bir şekilde okuyarak, onların rahatsızlık ve ihtiyaçlarını daha iyi anlama becerisi kazanma. - - - - - - - - - - - - - - -
Diş hekimlerinin kendi beden dillerini bilinçli bir şekilde kullanarak, hastaların rahatlamasını ve tedavi sürecine olumlu yanıt vermesini sağlama yetisi. - - - - - - - - - - - - - - -
İletişimde etik ve profesyonel standartları koruma, hasta mahremiyetine ve haklarına saygı gösterme. - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -