1 |
Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmak; turizm sektörü ile ilgili ulusal ve uluslararası temel kavramları öğrenir. |
2 |
Otel işletmelerinin temel faaliyet konularıyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. |
3 |
Seyahat acenteciliği, tur operatörlüğü, turizm coğrafyası, muhasebe, rekreasyon gibi konularda genel bilgiye sahip olur. |
4 |
Yiyecek-içecek, servis, menü planlama, ön büro işlemleri (rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama vb.), kat hizmetleri ile ilgili işlemler (odaların temizlik ve düzeni vb.) konularında bilgi sahibi olur. |
5 |
Turizmde yönetim ve pazarlama konularında genel bilgiye sahip olur. |
6 |
Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir. |
7 |
Birlikte çalıştığı bireylerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesine katkı sağlar ve performanslarını adil biçimde değerlendirir. |
8 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. |
9 |
Turizm sektöründe yeterli olabilecek derecede en az bir yabancı dil bilir. |
10 |
Turizm sektöründeki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve çözüm önerileri geliştirebilir. |
11 |
Turizm hizmetlerini gerçekleştirirken müşterilerle etkin iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
12 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
13 |
Mesleki etik, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip olur. |
14 |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirir ve turizm alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip eder. |