PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre Sorunları
COĞ411
7
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Çevrenin insan tarafından ne şekilde bozulmakta olduğunun kavratılması ve sürdürülebilir bir çevre için ne gibi önlemler alınması gerektiği konusunda farkındalık oluşturulması
Ders İçeriği
Temel kavramlar, hava, su, toprak kirliliği, katı-atık-çöp sorunu, geri dönüşüm, nükleer felaketler, amaç dışı arazi kullanımı, hızlı nüfus artışı, Türkiye Çevre Kanunu, çevre ile ilgili yapılan uluslar arası anlaşmalar, tarihi eserlerin gördüğü zararların ele alınarak incelenmesi
Ders Veren
Serpil MENTEŞE
Hafta
Konu
1
Temel kavramlar (Ekoloji, Ekosistem, Çevre vb.)
2
Hava Kirliliği
3
Toprak kirliliği
4
Su kirliliği
5
Katı Atık-çöp sorunu
6
İklim Değişikliği + Asit Yağmurları
7
Ara sınav + Geri Dönüşüm
8
Radyoaktif kirlilik
9
Çevre sorunlarının nedenleri Nüfus artışı ve yarattığı çevre sorunları
10
Gürültü, ışık ve besin kirlenmesi
11
Kültürel çevre bozulması
12
Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar
13
Çevre sorunları ile ilgili anlaşmalar
14
Türkiye Çevre Kanunu
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Ara Sınav 1
2
1
Ödev 1
7
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
123
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,82
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış, kendini sürekli geliştirmeye açık olur ve ana dilin yanı sıra en az bir yabancı dile yetkinlik kazanır.
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Çevre ile ilgili yapılan uluslarası anlaşmaların amaçlarını bilir.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Çevre ve çevre sorunları kavramlarını açıklar.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
Amaç dışı arazi kullanımının tarım topraklarını azalttığını söyleyerek, Türkiye ve dünya ile ilgili karşılaştırmalar yapar.
3
3
3
3
3
3
3
3
2
2
2
2
2
2
Nükleer reaktörlerin ciddi çevre sorunlarına yol açabileceğini söyler.
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
İnsanın yaptığı ekonomik faaliyetler sonucunda hava, su ve toprakta kirlenme meydana geldiğini söyler.
3
3
3
3
2
2
3
3
3
3
3
3
2
2
Ortalama Değer
3
3
3
3
2,8
2,8
3
3
2,8
2,8
2,8
2,8
2,6
2,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355091