PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE304
6
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri -
Lisans
(Yüz-yüze)
Amaç
Eğitim ve öğretimde kullanılan öğrenme yöntemlerini öğrenir. Sanat eğitimi ve öğretiminde kulanılan özel öğretim yöntemlerini ve tekniklerini kavrar.
Ders İçeriği
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
Hafta
Konu
1
Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma
2
Eğitimin genel ve özel amaçları
3
Eğitimde yöntemler
4
Öğretim stratejileri
5
Öğretim teknikleri
6
Öğretim araç ve gereçleri
7
Ara sınav
8
Eğitim ve öğretim materyalleri
9
Eğitim ve öğretimde temalar
10
Görsel materyaller
11
Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı
12
Özel öğretim materyal geliştirme
13
Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
İstatistiksel analizlerde yararlanılan teknikleri etkin biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
2
Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde kullanılacak uygun yöntemlere karar verebilme, uygulayabilme ve istatistik alanındaki hazır yazılımları kullanabilme yeteneğine sahiptir.
3
İstatistik ve Bilgisayar bilimleri alanındaki problemlerin çözümünde matematiği etkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
4
Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeleri izleyebilme ve bu teknolojileri etkin bir biçimde kullanabilme ve yeni bir programlama dili öğrenme becerisine sahiptir.
5
Problemlerin çözümüne ilişkin algoritmalar tasarlayabilme, programlama dillerini ve bilgisayar biliminin temel prensip ve yöntemlerini uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
6
Ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme, sosyal ve etik sorumluluklarının farkında olma bilincine sahiptir.
7
Yaratıcı, bilimsel ve eleştirel düşünebilme, bağımsız ve birlikte çalışabilme yeteneğine sahiptir.
8
Türkçe ve yabancı dilde alanındaki bilgileri ve kaynakları takip edebilme ve paylaşabilme becerisine sahiptir.
9
İstatistiksel verilerin toplanması, yorumlanması, yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalığa sahiptir.
10
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili, sözlü ve yazılı olarak iletişimde etkin bir biçimde kullanabilme becerisine sahiptir.
11
Rasgelelik olgusu içeren olayları veya süreçleri olasılıksal olarak modelleme ve çıkarımda bulunabilme becerisine sahiptir.
12
Verileri elde etme, elde edilen verileri düzenleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
13
Verilerin elde edilmesinde veya analiz edilmesinde karşılaşılan problemleri bilimsel yaklaşımlarla çözebilme becerisine sahiptir.
14
Sağlık, spor, ekonomi, ziraat vs. gibi diğer alanlara ilişkin verilerin analiz edilmesinde ilgili alandaki kişilere danışmanlık desteği verebilme becerisine sahiptir.
15
Mesleki bilgi ve becerilerini alandaki güncel çalışmaları takip ederek geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/375600