PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilim Tarihi I
COĞ282
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı bilimin ortaya çıkışı ve çeşitli uygarlıkların bilime katkıları hakkında bilgi vermektir.
Ders İçeriği
Ders, bilimin genel özellikleri, bilimin ortaya çıkışı, çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkılar, bilimin gelişimi, bilimin günümüzdeki durumu konularını kapsamaktadır.
Hafta
Konu
1
Bilim nedir? Bilimin temel özellikleri. Bilimsel çalışma basamakları. Bilimlerin sınıflandırılması. Bilim tarihi ve felsefesi. Bilim tarihinin amacı.
2
Tarih Öncesi ve İlk Uygarlıklarda bilim
3
Yunan Döneminde bilim (Antik Çağ ve Helenistik Çağ)
4
Roma Döneminde bilim
6
İslam Medeniyetlerimde bilim
6
Rönesans ve Modern Bilim (Astronomi, Kimya, Tıp ve Hayat Bilimleri)
7
Rönesans dönemi ve sonrasında bilim
8
Arasınav, Yeni Çağda Bilim
9
Yeni Çağda bilim ve kimya biliminin dönemleri (simya, iyatrokimya, filojiston dönemi ve modern kimya)
10
Endüstri Devrimi ve Bilim (Fizikte Yeni Atılımlar ve Evrim Kuramı ve Darwin)
11
Endüstri Devrimi ve Bilim (Mikrobiyoloji ve Gen Teorisi)
12
Organik kimyanın gelişimi; Wöhler, Von Liebig, Hofmann, Wurtz, Kekule, Bunsen, Baeyer, Pasteur, Perkin, Buchner,Otto Wallach, Beilstein. Grignard.
13
Fizikokimya ve analitik kimyanın gelişimi; Ostwald, van’t Hoff, Gibbs, Le Chatelier, Arrhenius, Haber, Nernst, Maxwell, Planck, Schrödinger, Davy, Joule, Carnot, Clapeyron, Lord Kelvin, Clausius, Langmuir.
14
Yirmibirinci yüzyılda bilim ve kimyadaki son gelişmeler
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış, kendini sürekli geliştirmeye açık olur ve ana dilin yanı sıra en az bir yabancı dile yetkinlik kazanır.
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir.
2
2
2
0
2
4
1
1
1
2
2
2
2
2
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir.
2
2
2
0
2
4
1
1
1
2
2
2
2
2
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir.
2
2
2
0
2
4
1
2
-
2
2
2
2
2
Ortalama Değer
2
2
2
0
2
4
1
1,33
0,67
2
2
2
2
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398370