PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ergonomi
İMÇ216
4
2 + 2
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Ergonomi kavramı ve ergonominin temelleri anlatılacaktır. İnsanın anatomik ve antropometrik özellikleri öğretilecektir. Ayrıca insanın kapasite ve yeterlilikleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Ev, iş yeri, fabrika, kamu alanları vb. tüm mekanlardaki ergonomik tasarım kriterleri analiz edilerek tartışılacaktır. Ergonomik çözüm gerektiren ve sağlık sorunlarına yol açan ve verimliliğe etki eden mekan tasarımları üzerinden uygulamalar yaptırılacaktır.
Ders İçeriği
Ergonomi, çalışma çevresi ve içer¬diği tüm sistemleri, insanın psiko fizyolojik ve sosyo-kültürel tüm yetenek ve sınır¬larıyla uz¬laştırarak, üretimsel ve¬rim¬liliğe ulaşmayı amaç¬layan, uygula¬malı ve multidisipliner bir bilimdir. Ergonomi dersi bu kapsamda çeşitli disiplinlerin gerekli verilerini aktarmak üzere planlanmaktadır.
Hafta
Konu
1
Derse Başlangıç ve Temel Kavramlar
2
Ergonomi Tarihi
3
Dinamik ve Statik Antropometri
4
İnsanın Sınırları
5
Evde ve İş Yerinde Ergonomi
6
Kamuda, FAbrikalarda, Sokakta Ergonomi
7
Işık ve Ergonomi
8
Ara Sınav
9
Renk Ve Ergonomi
10
Ses ve Gürültünün Ergonomik Etkileri
11
Oturma Ergonomisi
12
Engelliler ve Ergonomi
13
Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri
14
Evde ve İşte Sağlık, ısı ve nemin ergonomik etkileri
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenci ergonomi ile ilgili bilgileri kazanır ve temel kavramları anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarımın bazı alanlarla (antropometri, biyomekanik, güvenlik, iletişim tasarımı, Fizyolojik Tasarım ) ilişkilerini analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler Antropometrik Tasarım, Biyomekanik Tasarım, Hareket Yöntemli Tasarımın Özü ve Amacını anlayarak tasarımda gereken bilgileri kullanırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, bir tasarım ürününü analiz ederken ergonomi biliminin gerektirdiği alanları göz önüne alır ve önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399034