PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Satranç
AMH218
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Ameliyathane Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Satranç Branşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satrancın faydalarını kişiye tanıtmak Satranç eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak
Ders İçeriği
Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler
Hafta
Konu
1
Satranç Tanımı, Satrancın Tarihsel Gelişimi
2
Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir?
3
Zihinsel Antrenmanın faydaları
4
Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları
5
Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri
6
Şah, At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri
7
Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları
8
Geçerken alma ve Notasyon yazımı- Ara Sınav
9
Taş isteme ve tehdit kavramlar
10
Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat
11
Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri
12
Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri
13
Satranç Teorilerinden Örnekler
14
Çocuklara satranç nasıl öğretilmelidir? Final
Program Çıktıları
1
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir
9
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptirler.
10
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11
Ameliyathane ortamını ve ekipmanlarını tanır.
12
Ameliyathane ortamını cerrahi işlem öncesi, işlemler arası ve işlemden sonra hazırlayabilme konularını açıklar ve uygular.
13
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon tekniklerine yönelik bilgileri açıklar ve uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Satranç branşını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Planlama becerisi gelişir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/418828