PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
TOS201
2
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze )
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencinin işletmenin bir fonksiyonu olan pazarlamanın çevresini ve dinamiklerini öğrenmesini sağlayarak bunların pazarlama yönetimince anlamlandırmasını sağlamaktır.
Ders İçeriği
Bu derste, pazarlama ile ilgili temel kavramların tanımlanması, pazar çevresinin ve pazar çevresini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, tüketici davranışlarının anlamlandırılması, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması sürecinin irdelenmesi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecinin yürütülmesi ve pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları incelenecektir.
Hafta
Konu
1
Pazarlamaya Giriş
2
Pazar ve Pazarlama Çevresi
3
Tüketici Davranışları
4
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
5
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6
Pazarlama Karması Elemanları 1- Ürün Yönetimi
7
Pazarlama Karması Elemanları 2- Fiyat ve Fiyatlandırma
8
Ara Sınav
9
Pazarlama Karması Elemanları 3- Tutundurma Çabaları
10
Pazarlama Karması Elemanları 4- Dağıtım Kanalları
11
Güncel Pazarlama Konuları-1
12
Güncel Pazarlama Konuları-2
13
Güncel Pazarlama Konuları-3
14
Güncel Pazarlama Konuları-4
Program Çıktıları
1
Matematik, Fen Bilimleri ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili konularda güncel ve teorik bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri problem çözmede kullanır, analitik ve stratejik düşünerek uygular.
3
Bağımsız çalışma yetisine sahiptir.
4
Ekip çalışması ve disiplinlerarası çalışmaya açıktır.
5
Girişimcilik ve liderlik becerileri gelişmiştir.
6
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanıyla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
7
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
9
Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanır.
10
Alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
11
Mesleki, etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir.
12
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği konularında karışılaşılan problemlerin çözümü için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerilerine sahiptir.
13
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli teknikleri ve araçları kullanır.
14
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarının toplum, çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini bilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Pazar çevresini oluşturan faktörleri analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından anlamlandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama karması(ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) bileşenleri tanır ve analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama ile ilgili kavramları tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecini anlar ve örneklendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/428038