PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
MAHKEME BÜRO HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
2
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Mahkeme Büro Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci öncelikle temel hukuk kavramlarına hakim olur.
2
Temel Hukuk Kavramları, Yargı Örgütü, Anayasa Hukuku, Kalem Mevzuatı, Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, Medeni Usul Hukuku, Arabuluculuk, İdare Hukuku gibi hukuk bilgilerine sahip olur.
3
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci büro hizmetlerini yerine getirebilmek için bilgisayar programlarını kullanabilme, Türkçe’yi doğru ve etkin bir şekilde kullanabilme, etkili sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olur.
4
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci temel hukuk metinlerini asgari düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerilerine sahip olur.
5
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci büro içerisinde işleri organize edebilme, kayıt tutma, raporlama, dosyalama, arşivleme gibi becerilere sahip olur.
6
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci Türk yargı örgütünü bilir.
7
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci UYAP sistemi konusunda bilgi sahibidir ve UYAP’ı kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci alanla ilgili konularda bilgi sahibi olmak üzere yabancı dil kullanabilme becerisine sahip olur.
9
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci organizasyon ve yönetme yeteneğine sahip olur. Bireysel ve takım çalışmalarına etkin katılım sağlar ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
10
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız bir şekilde yürütebilme becerilerine sahip olur.
11
Programdan mezun öğrenci edindiği bilgi ve becerileri iş hayatına aktararak sürekli gelişim gösterebilme, yenilikleri takip edebilme becerilerine sahip olur.
12
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci çalıştığı alanın bilincinde olur ve meslek etiğine uygun hareket eder.
13
Mahkeme Büro Hizmetleri programından mezun öğrenci çalıştığı alana ilişkin protokol bilgilerine sahiptir ve uygun davranış kurallarını sergileme becerilerine sahip olur.
14
Programdan mezun öğrenci dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincindedir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/433042