EN
  • Anasayfa
  • İŞL109 Genel İşletme (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İŞL109 - Genel İşletme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel İşletme İŞL109 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere işletme bilimi ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları, işletmenin amaçları ve çeşitlerini, işletmenin etkilediği ve etkilendiği iç-dış çevreyi, işletmenin kuruluş ve büyüme sürecini, işletmenin fonksiyonlarını öğreterek; bu konular üzerine rahatlıkla düşünebilecek, analiz yapabilecek bir bakış açısı kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Dersin içeriğini işletme ve ilgili temel kavramlar, işletme ve çevresi, işletmelerin kuruluş ve büyüme süreçleri, işletmenin fonksiyonları; yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim ve üretim yönetimi, muhasebe ve finansman, insan kaynakları yönetimi olarak sıralanabilir.

Ders Kaynakları Genel işletme, Detay Yayınları- Ankara
Şimşek, Şerif ve Çelik, Adnan (2011) “Genel İşletme”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Karalar, Rıdvan (2008) “Genel İşletme”, Nisan Kitabevi, Eskişehir
Genel İşletme, Prof. Dr. Mustafa KARA ve Yard. Doç Dr. Hayrettin ERTAN, Lisans Yayıncılık, 2014.
Dinçer, Ömer (2000), “İşletme Yönetimine Giriş”, Beta Basım Yayım, İstanbul
Genel İşletmecilik Bilgileri, Editör: İrfan Süer, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,47
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletme ve işletmecilik kavramları Tartışmalı Ders Ders
2 İşletmelerin sınıflandırılması Tartışmalı Ders Ders
3 İşletmenin çevresi Tartışmalı Ders Ders
4 İşletmenin amaç ve sorumlulukları, işletme kurma nedenleri Tartışmalı Ders Ders
5 İşletmelerde kuruluş ve yapılabilirlik çalışmaları Tartışmalı Ders Ders
6 Kuruluş yeri ve seçimi, işletmelerde kapasite Tartışmalı Ders Ders
8 İşletmenin temel fonksiyonu : Yönetim
7 Ara sınav
9 Üretim Yönetimi
10 Pazarlama Yönetimi
11 Finansman Yönetimi
12 İnsan Kaynakları Yönetimi Tartışmalı Ders Ders
13 Araştırma- Geliştirme, İnovasyon ve Yenilik
14 Tedarik ve Halkla İlişkiler Tartışmalı Ders Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmenin özelliklerini sıralar ve işletmeleri tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletme yönetiminin tarihçesini bilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmenin kuruluş ve yönetim süreçlerine dair bilgi edinir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İşletmenin özelliklerini sıralar ve işletmeleri tanımlar - - - - - - - - - - - - -
Temel işletme fonksiyonlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - -
İşletme yönetiminin tarihçesini bilir - - - - - - - - - - - - -
İşletmenin kuruluş ve yönetim süreçlerine dair bilgi edinir - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -