EN
  • Anasayfa
  • PZL207 Hizmet Pazarlaması (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PZL207 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması PZL207 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yeliz GENÇER
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, hizmet sektörünün genişlemesiyle beraber önemi artan hizmet işletmelerinin, içinde bulundukları pazarlarda sürdürülebilir bir konum elde etmelerine olanak sağlayan stratejilerin önemini ortaya koymaktır. Hizmet pazarlaması yaklaşımında, pazarlama karması unsurlarının etkili kullanımının, işletmeye sağlayacağı avantajların anlaşılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi, Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü, Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci, Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi, Hizmetler Bağlamında Tüketici, Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler, Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı, Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum, Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi, Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar.

Ders Kaynakları Hizmet Pazarlaması (Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü)
Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (Berrin Onaran, Alparslan Özmen)
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (Remzi Altınışık)
Hizmet Pazarlaması (A. Hamdi İslamoğlu, Kenan Aydın)
Hizmet Pazarlaması Kuram Uygulama ve Örnekler- Sevgi Ayşe Öztürk
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
2 Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
3 Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
4 Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
6 Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
7 Hizmetler Bağlamında Tüketici Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
8 Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
9 Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
10 Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
11 Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
12 Hizmetlerin Fiyatlandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
13 Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
14 Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir - - - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur - - - - - - - - - - - - -
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler - - - - - - - - - - - - -
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar - - - - - - - - - - - - -
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -