EN
  • Anasayfa
  • PZL218 Doğrudan Pazarlama (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
PZL218 - Doğrudan Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Doğrudan Pazarlama PZL218 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, doğrudan pazarlamada temel kavramları ve temel bilgileri öğretmektir. Ayrıca bu bilgiler ışığında, öğrencilere dünyadaki ve ülkemizdeki doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilme yeteneği kazandırabilmektir.

Ders İçeriği

Doğrudan Pazarlama Kavramı, Özellikleri, Üstün Yönleri, Endüstriyel Pazarlarda Uygulanması, Stratejik Pazarlama Planlaması, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler, Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar, Doğrudan Pazarlamanın Uygulanması.

Ders Kaynakları Tavmargen, İge Pırnar. 2010, "Doğrudan Pazarlama", Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı, Ankara.
Wunderman, Lester. 2006, "Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu", Mediacat Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı ve dersle ilgili temel bilgilerin verilmesi Ders
2 Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Doğrudan Pazarlama Kavramı, Kapsamı (Devam) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri, Üstün Yönleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Doğrudan Pazarlamanın Gelişimi ve Gelişimini Etkileyen Faktörler
6 Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki İlişkiler, Farklılıklar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Nedenleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Doğrudan Pazarlamada Başarılı Olma Stratejileri Ders Beyin Fırtınası
5 Endüstriyel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Uygulamaları
10 Doğrudan Pazarlamada Stratejik Pazarlama Uygulamaları Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Stratejiler ve Güncel Yaklaşımlar Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçlar ve Özellikleri Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Doğrudan Pazarlamada Kullanılan Araçların Seçimi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Doğrudan Pazarlamada Güncel Örnek Uygulamalar Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Doğrudan pazarlama stratejilerini kavrayacak Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Dünyada ve Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilecek Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Doğrudan pazarlama kavramını, kapsamını, özelliklerini kavrayacak Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama ilişkisini, farklılıklarını öğrenecek Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Doğrudan pazarlama stratejilerini kavrayacak - - - - - - - - - - - - -
Dünyada ve Türkiye'de doğrudan pazarlama uygulamalarını analiz edebilecek - - - - - - - - - - - - -
Doğrudan pazarlama kavramını, kapsamını, özelliklerini kavrayacak - - - - - - - - - - - - -
Doğrudan pazarlama ve modern pazarlama ilişkisini, farklılıklarını öğrenecek - - - - - - - - - - - - -