Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satış Teknikleri | PZL240 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Satış alanında öğrencilerin yetiştirilmesi |
Ders İçeriği |
Kişisel satış, satış çeşitleri, müşteri ve davranış çeşitleri, satış temsilcisinin özellikleri ve eğitimi, kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili, kişisel satış süreci, müşteri itirazları ve karşılama teknikleri |
Ders Kaynakları |
1- Satış Teknikleri, MEGEP
2- Satışın Kutsal Kitabı, Jeffrey Gitomer
3- Neden Satın Alırız, Paco Underhill
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Satış nedir? | Ders |
2 | Kişisel satış, satış çeşitleri | Ders |
3 | Müşteri ve davranış çeşitleri | Ders |
4 | Satış temsilcisinin özellikleri ve eğitimi | Ders |
5 | Kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili | Ders |
6 | Genel tekrar | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Kişisel satış süreci | Ders |
9 | Müşteri itirazları ve karşılama teknikleri | Ders |
10 | Çapraz satış | Ders |
11 | Satış kapama teknikleri | Ders |
12 | Satış personelinin motivasyonu | Ders |
13 | Satış sonrası hizmet | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Pazarlamada satışın yeri ve önemini açıklayabilecek. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satışçılık mesleği ve satışta etkili olan faktörleri tanımlayabilecek. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Satışta sözlü ve sözsüz iletişimi değerlendirebilecek. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilgi toplama ve satışa hazırlık konusunu açıklayabilecek. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Satışta sunum tekniklerini değerlendirebilecek. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlamada satışın yeri ve önemini açıklayabilecek. | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ;
Satışçılık mesleği ve satışta etkili olan faktörleri tanımlayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Satışta sözlü ve sözsüz iletişimi değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Bilgi toplama ve satışa hazırlık konusunu açıklayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Satışta sunum tekniklerini değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,6 | 5 | 5 | 4,6 | 4,2 | 5 | 5 |