| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Satış Teknikleri | PZL240 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | PAZARLAMA |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Satış alanında öğrencilerin yetiştirilmesi |
| Ders İçeriği |
Kişisel satış, satış çeşitleri, müşteri ve davranış çeşitleri, satış temsilcisinin özellikleri ve eğitimi, kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili, kişisel satış süreci, müşteri itirazları ve karşılama teknikleri |
| Ders Kaynakları |
1- Satış Teknikleri, MEGEP
2- Satışın Kutsal Kitabı, Jeffrey Gitomer
3- Neden Satın Alırız, Paco Underhill
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Satış nedir? | Ders |
| 2 | Kişisel satış, satış çeşitleri | Ders |
| 3 | Müşteri ve davranış çeşitleri | Ders |
| 4 | Satış temsilcisinin özellikleri ve eğitimi | Ders |
| 5 | Kişisel satış faaliyetlerinde iletişim ve beden dili | Ders |
| 6 | Genel tekrar | Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Kişisel satış süreci | Ders |
| 9 | Müşteri itirazları ve karşılama teknikleri | Ders |
| 10 | Çapraz satış | Ders |
| 11 | Satış kapama teknikleri | Ders |
| 12 | Satış personelinin motivasyonu | Ders |
| 13 | Satış sonrası hizmet | Ders |
| 14 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Pazarlamada satışın yeri ve önemini açıklayabilecek. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Satışçılık mesleği ve satışta etkili olan faktörleri tanımlayabilecek. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Satışta sözlü ve sözsüz iletişimi değerlendirebilecek. | Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Bilgi toplama ve satışa hazırlık konusunu açıklayabilecek. | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Satışta sunum tekniklerini değerlendirebilecek. | Sunum / Seminer | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlamada satışın yeri ve önemini açıklayabilecek. | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ;
| Satışçılık mesleği ve satışta etkili olan faktörleri tanımlayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Satışta sözlü ve sözsüz iletişimi değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Bilgi toplama ve satışa hazırlık konusunu açıklayabilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Satışta sunum tekniklerini değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,4 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,2 | 4,6 | 5 | 5 | 4,6 | 4,2 | 5 | 5 |