Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Ekonomi | GEK110 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | PAZARLAMA |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve iktisadi karar süreçlerindeki rasyonelliğin öğrenilmesi Milli Gelir, Para, Uluslararası İktisadi Faaliyetler, Büyüme, İktisadi Düşünce ve Sistemler hakkında genel bilgiler kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Ekonominin bütününün isleyisinin degerlendirilmesi, üretim ve tüketim fonksiyonu,yatırım kavramı, devlet kesimi ve dıs alem para arz ve talebi genel denge issizlik enflasyon büyüme ve kalkınma. Ekonominin bütününü olusturan ekonomik unsurların davranıslarının degerlendirilmesi, fiyat mekanizmasının isleyisi, tüketici davranısları teorisi üretim ve firma teorisi. |
Ders Kaynakları |
Temel Ekonomi,Tümay ERTEK ,Beta Yayınları, İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 12 | 1 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel ekonomik kavramlar, piyasa ekonomisi, mikro, makroekonomi ayırımı | Tartışmalı Ders |
2 | Fiyat mekanizması: Talep, arz ve fiyat | Tartışmalı Ders |
3 | Esneklikler ( Talep ve arz esnekliği ) | Tartışmalı Ders |
4 | Tüketici davranışı teorisi ( Tüketici dengesi ) | Tartışmalı Ders |
5 | Üretim ve maliyetler | Tartışmalı Ders |
6 | Piyasalar ( Tam rekabet ve aksak rekabet piyasaları, faktör piyasası ) | Tartışmalı Ders |
7 | Milli gelir analizi ( Temel kavramlar, milli gelir hesaplanması ) | Beyin Fırtınası |
8 | Temel makroekonomi sorunları ve politika araçları | Grup Çalışması |
9 | Toplam talep, toplam arz modeli, makroekonomik denge | Ders |
10 | Toplam harcamalar ( Tüketim harcamaları, tasarruf ve yatırım harcamaları ) | Ders |
11 | Para ve bankacılık; Para teorisi ve para politikası | Sözlü |
12 | Enflasyon | Gösterim |
13 | Uluslararası Ticaret, Uluslararası Finans | Benzetim |
14 | Ekonomik büyüme ve ekonomik kalkınma | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |