Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Davranış Kuralları | SOS253 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze veya Uzaktan Eğitim (Pandemi koşullarına göre) |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri iş hayatında insan davranışlarının altında yatan nedenleri, toplumsal, kişisel ve sosyal psikolojik yönden tahlil edebilme yeteneğine kavuşturmak için çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Yüksekokul mezunu bir öğrenci her durumda insanlarla iç içe olacaktır. Dolayısıyla ders insanın algılama, tutum ve davranışlarını anlamaya yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Yılmazer A. & Eroğlu C., (2008), Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayınları
Eroğlu, F., (2013), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları. Aytürk, N., (2017), Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Nobel Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2006 - 2007 2007 - 2008 2009 - 2010 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 4 | 24 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları | |
2 | Motivasyon ve motivasyon kuramları | |
3 | Örgütsel motivasyon ve türleri | |
4 | Kişilik ve oluşumu | |
5 | Tutumlar, Tutum oluşumu ve tutum değişimi | |
6 | Algı ve Algılamayı etkileyen faktörler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları | |
9 | Kültür, kültür çeşitleri, kültür unsurları | |
10 | Örgütlerde gruplar ve örgüt kültürü | |
11 | Sosyal davranış, sosyal statüler ve rol davranışı | |
12 | Stres ve örgütsel stres yönetimi | |
13 | Kinesics, görgü ve protokol kuralları | |
14 | Kinesics, görgü ve protokol kuralları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür ve örgüt kültürü konularını öğrenme | |||
Kişiliğin ne olduğunu ve toplumsal açıdan kişiliğin önemini anlama | |||
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklayabilme | |||
Davranış bilimi ile ilgili temel kavram ve konular açıklayabilme | |||
Beden dili, görgü ve protokol kuralları konusunda bilgi ve farkındalık düzeyini artırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve örgüt kültürü konularını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişiliğin ne olduğunu ve toplumsal açıdan kişiliğin önemini anlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algı ve tutum kavramlarını örneklendirerek açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış bilimi ile ilgili temel kavram ve konular açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Beden dili, görgü ve protokol kuralları konusunda bilgi ve farkındalık düzeyini artırma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |