EN
  • Anasayfa
  • GRA203 Grafik Tasarım Proje (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA203 - Grafik Tasarım Proje
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Grafik Tasarım Proje GRA203 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Amaç

Grafik tasarım alanı ile ilgili proje oluşturulur ve ekip çalışması ile birlikte bir grafik tasarım ürünü/ürünleri ortaya çıkartılır.

Ders İçeriği

Proje oluşturmak için ekip kurulur. Bir grafik tasarım sorunu bulunur veya uygulanmak istenen tasarım fikri ortaya atılır. Proje için ekipte görev paylaşımı yapılır ve tasarım projelendirilerek uygulanır.

Ders Kaynakları İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Emre Becer
Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, İnkılap Kitabevi Yayinevi, Tevfik Fikret Uçar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje grubu oluşturma.
1 Proje grubu oluşturma.
3 Grupların tasarım sorunu bulması veya bir tasarım fikri ortaya çıkarması. Ders
3 Grupların tasarım sorunu bulması veya bir tasarım fikri ortaya çıkarması. Ders
5 Ortaya çıkarılan fikir hakkında görev dağılımı ve fikrin geliştirilmesi.
6 Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. Ders
7 Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi ve sunumu.
8 Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. Ders
8 Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. Ders
8 Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. Ders
11 Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve son hallerine getirilmesi. Ders
12 Tasarımın sunum kitapçıklarının hazırlanması ve projenin sergi hazırlıkları.
12 Tasarımın sunum kitapçıklarının hazırlanması ve projenin sergi hazırlıkları.
14 Projelerin sergilenmesi.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Grafik tasarım ürünleri ile ilgili araştırma yapabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Ürün kimliği ve kurum kimliği arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarladığı ürünü savunabilecek ve projesini sunabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Proje oluşturmayı öğrenebilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Ekip kurmayı bilecek ve ekip halinde çalışmayı kavrayabilecektir. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Grafik tasarım ürünleri ile ilgili araştırma yapabilecektir. 3 5 5 3 2 3 3 4 5 4 2 3 2 5
Ürün kimliği ve kurum kimliği arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir. 5 5 5 3 3 3 3 4 5 5 4 4 4 5
Tasarladığı ürünü savunabilecek ve projesini sunabilecektir. 3 3 3 5 5 5 5 3 3 2 3 4 2 2
Proje oluşturmayı öğrenebilecektir. 5 5 3 4 4 3 3 5 5 5 5 5 5 5
Ekip kurmayı bilecek ve ekip halinde çalışmayı kavrayabilecektir. 3 2 2 4 5 5 5 2 2 2 5 5 2 2