Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Tasarım Proje | GRA203 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Amaç |
Grafik tasarım alanı ile ilgili proje oluşturulur ve ekip çalışması ile birlikte bir grafik tasarım ürünü/ürünleri ortaya çıkartılır. |
Ders İçeriği |
Proje oluşturmak için ekip kurulur. Bir grafik tasarım sorunu bulunur veya uygulanmak istenen tasarım fikri ortaya atılır. Proje için ekipte görev paylaşımı yapılır ve tasarım projelendirilerek uygulanır. |
Ders Kaynakları |
İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Emre Becer
Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, İnkılap Kitabevi Yayinevi, Tevfik Fikret Uçar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Proje grubu oluşturma. | |
1 | Proje grubu oluşturma. | |
3 | Grupların tasarım sorunu bulması veya bir tasarım fikri ortaya çıkarması. | Ders |
3 | Grupların tasarım sorunu bulması veya bir tasarım fikri ortaya çıkarması. | Ders |
5 | Ortaya çıkarılan fikir hakkında görev dağılımı ve fikrin geliştirilmesi. | |
6 | Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi. | Ders |
7 | Tasarım fikirlerinin geliştirilmesi ve sunumu. | |
8 | Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. | Ders |
8 | Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. | Ders |
8 | Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve sunumu. | Ders |
11 | Fikirlerin bilgisayar ortamında uygulaması ve son hallerine getirilmesi. | Ders |
12 | Tasarımın sunum kitapçıklarının hazırlanması ve projenin sergi hazırlıkları. | |
12 | Tasarımın sunum kitapçıklarının hazırlanması ve projenin sergi hazırlıkları. | |
14 | Projelerin sergilenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grafik tasarım ürünleri ile ilgili araştırma yapabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ürün kimliği ve kurum kimliği arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tasarladığı ürünü savunabilecek ve projesini sunabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Proje oluşturmayı öğrenebilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Ekip kurmayı bilecek ve ekip halinde çalışmayı kavrayabilecektir. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik tasarım ürünleri ile ilgili araştırma yapabilecektir. | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 |
Ürün kimliği ve kurum kimliği arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Tasarladığı ürünü savunabilecek ve projesini sunabilecektir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
Proje oluşturmayı öğrenebilecektir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ekip kurmayı bilecek ve ekip halinde çalışmayı kavrayabilecektir. | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 |