| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Medya Tasarımı | GRA224 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, Tartışma ve Uygulama. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ERDEM (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dijital medya ortamlarının ve ilişkili teknolojilerin tanımlamak, yeni medya platformların ve özelliklerinin açıklamak, yeni medya ve grafik tasarım ilişkisinin değerlendirmek ve öğrencilerin yeni medya ve dijital kültür konusunda bilgilere ve araştırma deneyimine sahip olarak değişen toplumsal ilişkileri anlama becerilerini geliştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin incelenerek yaratıcılık ve tasarımsal süreçlerle ilişkisi. Giderek yaygınlaşan sosyal iletişim kavramları ve sosyal ağlar. Sanal deneyimlerin birey ve toplum üzerindeki etkileri. Grafik tasarım ve yeni medya işkisi. Yapay zeka ortamlarının tasarım süreçlerindeki yeri. |
| Ders Kaynakları |
Manovich, L. (2001). The Language of New Media. Cambridge, MA: MIT Press.
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2nd ed.). London: Routledge. . Bolter, J. D., & Grusin, R. (2000). Remediation: Understanding New Media. MIT Press. Özcan, O. (2018). Dijital Kültür ve Yeni Medya. İstanbul: Derin Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler. | Ders |
| 2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış. | Ders |
| 3 | Y eni medya nedir? | Ders |
| 4 | Y eni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir? | Ders |
| 5 | İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri | Ders |
| 6 | T artışma/Panel (misafir konuşmacılar) | Ders |
| 7 | 1. Ara Sınav | Ders |
| 8 | Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri. | Ders |
| 9 | Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri. | Ders |
| 10 | Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, yeni medya kavramlarını, dijital kültürün temel dinamiklerini ve etkileşimli tasarımın tarihsel gelişimini analiz eder. Farklı medya platformlarının özelliklerini karşılaştırır ve dijital dönüşüm süreçlerini yorumlayabilir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenci, görsel iletişim ilkelerini yeni medya ortamlarında etkili biçimde uygular. Dijital içerik üretiminde tipografi, renk, kompozisyon ve kullanıcı etkileşimi unsurlarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenci, kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) odaklı tasarım süreçlerinde problem çözme becerilerini geliştirir. Farklı dijital araçları ve tasarım yazılımlarını kullanarak özgün yeni medya projeleri üretir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenci, dijital platformlarda etik, telif hakkı ve sürdürülebilir tasarım ilkeleri hakkında farkındalık kazanır. Ürettiği tasarımlarda toplumsal sorumluluk, erişilebilirlik ve etik standartlara uygunluk gösterir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Öğrenci, yeni medya tasarımı projelerini ekip çalışması içinde planlar, uygular ve sunar. Yaratıcı fikirleri dijital iletişim stratejileriyle birleştirerek hedef kitleye etkili biçimde aktarır. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |