EN
  • Anasayfa
  • GRA224 Yeni Medya Tasarımı (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA224 - Yeni Medya Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Medya Tasarımı GRA224 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Tartışma ve Uygulama.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer ERDEM (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Dijital medya ortamlarının ve ilişkili teknolojilerin tanımlamak, yeni medya platformların ve özelliklerinin açıklamak, yeni medya ve grafik tasarım ilişkisinin değerlendirmek ve öğrencilerin yeni medya ve dijital kültür konusunda bilgilere ve araştırma deneyimine sahip olarak değişen toplumsal ilişkileri anlama becerilerini geliştirmektir.

Ders İçeriği

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin incelenerek yaratıcılık ve tasarımsal süreçlerle ilişkisi. Giderek yaygınlaşan sosyal iletişim kavramları ve sosyal ağlar. Sanal deneyimlerin birey ve toplum üzerindeki etkileri. Grafik tasarım ve yeni medya işkisi. Yapay zeka ortamlarının tasarım süreçlerindeki yeri.

Ders Kaynakları Manovich, L. (2001). The Language of New Media. Cambridge, MA: MIT Press.
Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2009). New Media: A Critical Introduction (2nd ed.). London: Routledge.
. Bolter, J. D., & Grusin, R. (2000). Remediation: Understanding New Media. MIT Press.
Özcan, O. (2018). Dijital Kültür ve Yeni Medya. İstanbul: Derin Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler. Ders
2 Medya nedir? Medya tarihine genel bakış. Ders
3 Y eni medya nedir? Ders
4 Y eni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir? Ders
5 İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri Ders
6 T artışma/Panel (misafir konuşmacılar) Ders
7 1. Ara Sınav Ders
8 Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri. Ders
9 Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri. Ders
10 Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, yeni medya kavramlarını, dijital kültürün temel dinamiklerini ve etkileşimli tasarımın tarihsel gelişimini analiz eder. Farklı medya platformlarının özelliklerini karşılaştırır ve dijital dönüşüm süreçlerini yorumlayabilir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, görsel iletişim ilkelerini yeni medya ortamlarında etkili biçimde uygular. Dijital içerik üretiminde tipografi, renk, kompozisyon ve kullanıcı etkileşimi unsurlarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) odaklı tasarım süreçlerinde problem çözme becerilerini geliştirir. Farklı dijital araçları ve tasarım yazılımlarını kullanarak özgün yeni medya projeleri üretir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, dijital platformlarda etik, telif hakkı ve sürdürülebilir tasarım ilkeleri hakkında farkındalık kazanır. Ürettiği tasarımlarda toplumsal sorumluluk, erişilebilirlik ve etik standartlara uygunluk gösterir. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Öğrenci, yeni medya tasarımı projelerini ekip çalışması içinde planlar, uygular ve sunar. Yaratıcı fikirleri dijital iletişim stratejileriyle birleştirerek hedef kitleye etkili biçimde aktarır. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -