Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hareketli Görüntü Tasarımı | GRA226 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders hareketli görüntünün görsel iletişim tasarımı çerçevesinde kullanılması ve üretilmesine ilişkin kavramsal ve teknik altyapıyı kazandırmayı hereketli görüntü ile hikaye oluşturmayı ve bunu storyboard ile aktarma becerisi kazandırmayı hedefler. |
Ders İçeriği |
Hareketli görüntü tasarımı. Hareket ve zaman kavramları. Hareketli grafiklerin oluşturulmasında temel yaklaşımlar. Video, ses ve grafik kaynaklı malzemeleri bir araya getirme, kompozisyonlar yaratma. |
Ders Kaynakları |
Adobe Premiere Pro CC (Ümit Tunç), Kodlab, 2021
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, (Tevfik Fikret Uçar), İnkılap, 2019 İletişim ve Grafik Tasarımı, (Emre Becer), Dost, 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, amacı, çalışma sistemi ve Premiere Pro Programına Giriş | Ders |
2 | Storyboard Nedir? | Ders |
3 | Proje tasarımı 1 sunumu | Ders |
4 | Proje 1 | Ders |
5 | Proje 2 sunumu | Ders |
6 | Proje 2 | Ders |
7 | Proje 2 revizyon | |
8 | After Effect programına giriş ve temel hareketlendirme | Ders |
9 | Proje tasarımı 3 sunumu | Ders |
10 | Proje tasarımı 3 | Ders |
11 | Proje tasarımı 3 revizyon | Ders |
12 | Proje tasarımı 4 sunumu | Ders |
13 | Proje tasarımı 4 | Ders |
14 | Proje tasarımı 4 revizyon | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karışık medya teknikleri kullanarak video, hareketli grafik ve animasyon projelesi fikirlerini storyboard ile ifade edebilirler | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Gerçek hayat projeleri üzerinden öğrendikleri hareketli görüntünün üretim süreçlerini yeniden gerçekleştirebilirler | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Video dokümanlarını kullanılacağı formatı değiştirebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Hareketli görüntü ile hikaye kurgulayabilirler | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Hareketli görüntü projelerini storyboard ile aktarabilirler | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karışık medya teknikleri kullanarak video, hareketli grafik ve animasyon projelesi fikirlerini storyboard ile ifade edebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçek hayat projeleri üzerinden öğrendikleri hareketli görüntünün üretim süreçlerini yeniden gerçekleştirebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Video dokümanlarını kullanılacağı formatı değiştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hareketli görüntü ile hikaye kurgulayabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hareketli görüntü projelerini storyboard ile aktarabilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |