Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Grafik Tasarım | GRA225 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Sürdürülebilir yaklaşımları toplumsal, ekonomik ve ekolojik boyutuyla ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden incelemek, çevre duyarlılığının boyutlarını araştırmak ve tartışmak hedefiyle öğrencilerin bu konuda ülkemiz bağlamında araştırmalar yürütebilmesinin yolunu açmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir çevreci yaklaşımlar ve çevre sorunlarından başlayarak, çevre duyarlılığının önemini aktarmak, çevreci yaklaşımların tarihsel bağlamına değinerek, çevre tartışmalarının ikilemlerini araştırmak ve bu bağlamda sürdürülebilirlik düşüncesini sorgulamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Tekeli, İ, (2009), Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması | Ders |
2 | Sürdürülebilirlik Hareketinin Doğuşu ve Gelişimi | Ders |
3 | Sürdürülebilir Tasarım Anlayışı | Ders |
4 | Tasarım Stratejileri | Ders |
5 | Tasarım için Yaşam Döngüsü Analizi | Ders |
6 | Eko Tasarım | Ders |
9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | Ders |
9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | Ders |
9 | Sürdürülebilir ürün tasarımı | Ders |
10 | Proje hazırlama | Ders |
11 | Proje Hazırlama | Ders |
11 | Proje Hazırlama | Ders |
11 | Proje Hazırlama | Ders |
14 | Proje sunumu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım stratejilerini açıklar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
eko tasarımı bilir | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik hareketinin doğuşunu ve gelişimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım için yaşam döngüsü analizini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım stratejilerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sürdürülebilir ürün tasarımı yapar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
eko tasarımı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |