EN
  • Anasayfa
  • GRA230 Yerel Motiflerle Grafik Tasarım (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA230 - Yerel Motiflerle Grafik Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yerel Motiflerle Grafik Tasarım GRA230 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT
Amaç

Türk çini, tezhip, minyatür ve dokuma sanatında kullanılan motif ve desenlerin etimolojisini, motif tür ve çeşitlerini, çizim kurallarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarmak ve bu motiflerin dijital teknoloji yardımıyla farklı yüzeylere aktarmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, geleneksel motiflerin incelenmesi ve yorumlanması ile grafik tasarım uygulamaları kullanılarak farklı yüzeylere çalışmaların yapılmasını hedeflemektedir

Ders Kaynakları Türk Geleneksel El Sanatları – Hülya Kalyoncu
Günümüzde geleneksel Türk Sanatı – Henry Glassie
Geleneksel Sanatlar Tasarım Yöntemleri - Üsküdar Sanat
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders işleyiş ve kaynaklarının tanıtılması. Giriş, temel kavramlar. Ders
2 Türk süsleme sanatlarında kullanılan motiflerin sınıflandırılması. Ders
3 Çeşitli motif kullanımlarının örnekler üzerinden incelenmesi Sınıf Dışı Çalışma
4 Deneysel motif uygulamaları hazırlama
9 Hazırlanan motif uygulamalarının Adobe Illustrator programında vektörel çizimi
14 Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması
7 Yazının motif olarak kullanımı ile ilgili örnekler üzerinden inceleme
8 Yazı ile deneysel motif uygulamaları hazırlama
9 Hazırlanan motif uygulamalarının Adobe Illustrator programında vektörel çizimi
14 Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması
11 Figüratif motif kullanımlarının örnekler üzerinden incelenmesi
12 Figüratif motif ile deneysel motif uygulamaları hazırlama
13 Hazırlanan figüratif uygulamaların Adobe Illustrator programında vektörel çizimi
14 Vektörel çizimin farklı ortamlara uygulanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerin, kökenlerini, çizim kurallarını ve çeşitlerini tanımak ve motifleri, çizim kurallarına uygun şekilde uygulayabilme becerisi kazanmak. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Düzlemsel Motif Tasarımı Konusunda Yer Alan Temel Kavramları Tanımlar Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Birim Motifin Temel Geometrisini Tasarlar. Motif Ağının Oluşmasında Kullanılacak Dönüşümleri Belirler Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Geleneksel Türk Sanatlarında kullanılan motiflerin, kökenlerini, çizim kurallarını ve çeşitlerini tanımak ve motifleri, çizim kurallarına uygun şekilde uygulayabilme becerisi kazanmak. 4 2 4 3 2 3 1 4 3 2 3 1 1 3
Düzlemsel Motif Tasarımı Konusunda Yer Alan Temel Kavramları Tanımlar 5 2 3 2 3 5 2 3 1 2 1 3 1 2
Birim Motifin Temel Geometrisini Tasarlar. Motif Ağının Oluşmasında Kullanılacak Dönüşümleri Belirler 4 2 5 2 1 3 2 1 3 2 1 3 1 1