EN
  • Anasayfa
  • GRA212 Web Arayüz Tasarımı (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA212 - Web Arayüz Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Web Arayüz Tasarımı GRA212 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer ERDEM
Amaç

Web ortamındaki çeşit çözünürlüklerde ve boyutta karşımıza gelebilecek arayüzlerin grafik tasarım ilkeleri ile birlikte tasarlanıp temel uygulamaya konulması.

Ders İçeriği

Web ortamındaki arayüzlerin incelenmesi. Arayüz tasarımına yönelik fikirlerin ortaya çıkması. Arayüz tasarımlarının yapılması. Tasarımların temel anlamda uygulanması.

Ders Kaynakları Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları, Burak Tokak, Dikeyeksen Yayınevi
Web Tasarımı ve Web Programlama - A'dan Z'ye Yeni, Nesil Tekniklerle, Uğur Gelişken, Level Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İlk kısa projenin verilmesi ve internette kısa bir gezinti Ders
2 Dijital ortamlardan biri olan webin olanak ve faydalarının irdelenmesi ve digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği Ders
7 Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi Ders
4 Projenin yazılım programı ile html hale getirilmesi Ders
5 İkinci kısa projenin verilmesi Ders
6 Digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği değerlendirilmesi Ders
7 Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi Ders
8 Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi Ders
9 Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi, Üçüncü projenin verilmesi Ders
7 Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi Ders
12 Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi Ders
12 Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi Ders
12 Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi Ders
14 Projelerin değerlendirilmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -