| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Web Arayüz Tasarımı | GRA212 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer ERDEM |
| Amaç |
Web ortamındaki çeşit çözünürlüklerde ve boyutta karşımıza gelebilecek arayüzlerin grafik tasarım ilkeleri ile birlikte tasarlanıp temel uygulamaya konulması. |
| Ders İçeriği |
Web ortamındaki arayüzlerin incelenmesi. Arayüz tasarımına yönelik fikirlerin ortaya çıkması. Arayüz tasarımlarının yapılması. Tasarımların temel anlamda uygulanması. |
| Ders Kaynakları |
Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları, Burak Tokak, Dikeyeksen Yayınevi
Web Tasarımı ve Web Programlama - A'dan Z'ye Yeni, Nesil Tekniklerle, Uğur Gelişken, Level Yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 20 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,71 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İlk kısa projenin verilmesi ve internette kısa bir gezinti | Ders |
| 2 | Dijital ortamlardan biri olan webin olanak ve faydalarının irdelenmesi ve digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği | Ders |
| 7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | Ders |
| 4 | Projenin yazılım programı ile html hale getirilmesi | Ders |
| 5 | İkinci kısa projenin verilmesi | Ders |
| 6 | Digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği değerlendirilmesi | Ders |
| 7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | Ders |
| 8 | Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi | Ders |
| 9 | Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi, Üçüncü projenin verilmesi | Ders |
| 7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | Ders |
| 12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | Ders |
| 12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | Ders |
| 12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | Ders |
| 14 | Projelerin değerlendirilmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. | Ödev / Proje | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
| Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | ;
| Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | - | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,67 | 1,67 | 1,67 | - | - | - | 3,33 | 1,67 | 5 | 1,67 | - | 1,67 | - | 1,67 |