EN
  • Anasayfa
  • GRA234 Deneysel Grafik Tasarımı (2023-2024 / 4. Yarıyıl)
  • EN
GRA234 - Deneysel Grafik Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Deneysel Grafik Tasarımı GRA234 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Amaç

Bu ders öğrencilere, yaratıcı fikir üretebilmek adına ileri düzeyde beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üretilecek olan bir grafik tasarım projesi ile öğrenciler farklı disiplinlerin nasıl çözüme yönelik kullanıldıklarını öğreneceklerdir.

Ders İçeriği

Grafik tasarımda yaratıcı fikirler bulma; deneysel ortam yaratma; tasarımcı kimliğiyle düşünme ve araştırma; problem oluşturma ve tanımlama; çözüme yönelik etkili ve denenmemiş fikirler bulma; hızlı düşünme ve fikir bulma; fikirlerin ifadesinde farklı sunum teknikleri geliştirme; tasarımları uygulama.

Ders Kaynakları Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir - Steven Heller & Verenique Vienne
Grafik Tasarımda İmge - Gavin Ambrose, Paul Harris
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yaratıcılık ve özgünlük kavramları Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Yaratıcılık ve özgünlük kavramları üzerine örnekler ve analiz çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Bir grafik tasarım projesi belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Grafik tasarım projesine yönelik kavram geliştirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Geliştirilen kavram üzerine disiplin seçimi ve geliştirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve seçim yapılması Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Ara Sınav, Final sınavı konusunun belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Final projesine yönelik disiplin geliştirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Seçilen konsept için uygulama eskizleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Uygulamaların kavramsal yönünden incelenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Final projesine yönelik kritik verilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Final projesine yönelik kritik verilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım sorunlarını tanımlar Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Tasarım sorunlarına farklılığını bilir ve analiz eder Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Disiplinler arası etkileşimleri bilerek, farklı fikir ve çözümlerin görsel ifadesini yapar Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Yaratıcı tasarımın süreçlerini inceler, takip eder Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarım sorunlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım sorunlarına farklılığını bilir ve analiz eder - - - - - - - - - - - - - -
Disiplinler arası etkileşimleri bilerek, farklı fikir ve çözümlerin görsel ifadesini yapar - - - - - - - - - - - - - -
Yaratıcı tasarımın süreçlerini inceler, takip eder - - - - - - - - - - - - - -