Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deneysel Grafik Tasarımı | GRA234 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere, yaratıcı fikir üretebilmek adına ileri düzeyde beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla üretilecek olan bir grafik tasarım projesi ile öğrenciler farklı disiplinlerin nasıl çözüme yönelik kullanıldıklarını öğreneceklerdir. |
Ders İçeriği |
Grafik tasarımda yaratıcı fikirler bulma; deneysel ortam yaratma; tasarımcı kimliğiyle düşünme ve araştırma; problem oluşturma ve tanımlama; çözüme yönelik etkili ve denenmemiş fikirler bulma; hızlı düşünme ve fikir bulma; fikirlerin ifadesinde farklı sunum teknikleri geliştirme; tasarımları uygulama. |
Ders Kaynakları |
Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir - Steven Heller & Verenique Vienne
Grafik Tasarımda İmge - Gavin Ambrose, Paul Harris |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaratıcılık ve özgünlük kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Yaratıcılık ve özgünlük kavramları üzerine örnekler ve analiz çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Bir grafik tasarım projesi belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Grafik tasarım projesine yönelik kavram geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Geliştirilen kavram üzerine disiplin seçimi ve geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve seçim yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Ara Sınav, Final sınavı konusunun belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Final projesine yönelik fikir geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Final projesine yönelik disiplin geliştirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Seçilen konsept için uygulama eskizleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Uygulamaların kavramsal yönünden incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Final projesine yönelik kritik verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Final projesine yönelik kritik verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım sorunlarını tanımlar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Tasarım sorunlarına farklılığını bilir ve analiz eder | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Disiplinler arası etkileşimleri bilerek, farklı fikir ve çözümlerin görsel ifadesini yapar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Yaratıcı tasarımın süreçlerini inceler, takip eder | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım sorunlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım sorunlarına farklılığını bilir ve analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Disiplinler arası etkileşimleri bilerek, farklı fikir ve çözümlerin görsel ifadesini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaratıcı tasarımın süreçlerini inceler, takip eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |