Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Animasyon | GRA236 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
1.Animasyona giriş 2.Animasyon üretim teknikleri ve zamanlama hakkında bilgi sahibi olunması 3.Bir fikrin senaryodan post- prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanması |
Ders İçeriği |
Animasyon ve tarihsel süreci.Üretim tekniği ve zamanlama bilgisi.Bir fikrin animasyona dönüşüm süreci |
Ders Kaynakları |
Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma – Mehmet Naci Dedeal
Animasyon’un Kutsal Kitabı – Maureen Furniss Animasyon Filmler – Mark Whitehead |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar | |
2 | İlk görüntü aygıtları, görüntü aygıtında çizimle canlandırma uygulaması | |
3 | Canlandırmanın tarihsel gelişimi | |
4 | Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma | |
5 | Film öyküsü hazırlama | |
6 | Senaryo, storyboard hazırlama | |
7 | Karakter geliştirme | |
8 | Tekniğe göre background ve set tasarımı | |
9 | Ön hazırlıklar | |
10 | Proje çekimi | |
11 | Kaba kurgu değerlendirmesi | |
12 | Proje kurgusu | |
13 | Ses (müzik-efekt) ekleme | |
14 | Proje sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Animasyonu oluşturan temel öğeleri tanıma, tarihi sürecini kavrama | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Animasyon üretim tekniklerini kavrama, örneklerini analiz edebilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bir fikrin story-board’unu hazırlama ve animasyon uygulaması yapabilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Animasyonu oluşturan temel öğeleri tanıma, tarihi sürecini kavrama | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 |
Animasyon üretim tekniklerini kavrama, örneklerini analiz edebilme | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
Bir fikrin story-board’unu hazırlama ve animasyon uygulaması yapabilme | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 2 | 2 |