Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Uygulamaları | GRA238 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında öğrencilerin, grafik tasarım hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve sektörde kullanılan en yaygın programları kullanabilecek yeterliğe ulaşmaları hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Grafik Tasarımın Temelleri-Paul Harris, Gavin Ambrose
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarım nedir? Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcı nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri. Örneklerle anlatım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Adobe İllustrator programında tasarım uygulamasına giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Adobe İllustrator programında uygulama hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bireysel uygulama çalışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Fotomanipülasyon nedir? Örneklerle anlatım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Fotomanipülasyon uygulama çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Afiş nedir? Çeşitli afiş uygulama örnekleri ile anlatım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Adobe Photoshop progamında afiş tasarımı uygulaması hazırlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Adobe Photoshop progamında afiş tasarımı uygulaması hazırlanması (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Billboard tasarımı uygulamaları ile ilgili örnekler üzerinden anlatım | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Adobe programları kullanılarak billboard tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Adobe programları kullanılarak billboard tasarımı (devam) | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |