| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tipografi Uygulamaları | GRA232 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrenciler okunurluk üzerine kurulan geleneksel tipografi dersinde öğrendiği temel bilgileri kullanarak farklı mecralarda yaratıcı tipografik çalışmalar yapar ve yeni eğilimleri öğrenir. |
| Ders İçeriği |
Yazı-Tipografi dersinin devamı niteliğindedir. Öğrenci Yazı Tipografi dersinde öğrendiği temel bilgileri kullanarak farklı mecralarda yaratıcı tipografik çalışmalar yapar ve yeni eğilimleri öğrenir. |
| Ders Kaynakları |
Grafik tasarımda Tipografi (Paul Harris, Gavin Ambrose )
Modern Sanat ve Yeni Tipografi (Emre Becer) Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar (Namık Kemal Sarıkavak) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 121 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,75 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamına giriş, hedef ve amaçlarının açıklaması | Ders |
| 2 | Deneysel tipografi yaklaşımları nelerdir, örnekler ile anlatım | Ders |
| 3 | İmaj olarak tipografi nedir, örnekler üzerinden anlatım | Ders |
| 4 | Harf olarak görüntü, görüntü olarak harf, görüntü olarak kelime tipografi uygulaması | Ders |
| 5 | Kinetik Tipografi nedir? Uygulama örnekleri üzerinden anlatım | Ders |
| 6 | Proje: Kinetik Tipografi Uygulamaları | Ders |
| 8 | Proje: Kinetik Tipografi Uygulamaları devam | Ders |
| 8 | Proje: Kinetik Tipografi Uygulamaları devam | Ders |
| 9 | 3 Boyutlu Tipografi tanımı ve örnekler üzerinden anlatım | Ders |
| 10 | Proje: 3 Boyutlu Tipografi Uygulaması | Ders |
| 11 | Proje: 3 Boyutlu Tipografi Uygulaması devam | Ders |
| 12 | Tipografik Afiş Uygulamaları nasıl hazırlanır, örnekler üzerinden anlatım | Ders |
| 13 | Proje: Tipografik Afiş Uygulaması | Ders |
| 14 | Proje: Tipografik Afiş Uygulaması devam | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yeni eğilimleri ve güncel tasarımları takip eder. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tipografiyi farklı mecralarda yaratıcı biçimde kullanabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deneysel tipografi yaklaşımlarını bilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yeni eğilimleri ve güncel tasarımları takip eder. | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | ;
| Tipografiyi farklı mecralarda yaratıcı biçimde kullanabilir. | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | ;
| Deneysel tipografi yaklaşımlarını bilir. | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4,67 | 3 | 3 | 3,67 | 2,67 | 3,67 | 4,67 | 2,67 | 3,33 | 2,67 | 3,33 | 2,67 | 3,67 | 2 |