| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Reklamcılık | RHİ211 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, reklamın tanımı, amaçları, teknikleri ve türleri hakkında bilgiler verilerek, diğer pazarlama faaliyetleri ile ilişkilerini ortaya koyabilmektir. |
| Ders İçeriği |
İletişim modelleri dikkate alınarak, reklam fonksiyonları, reklam ajansları ve yaratıcı reklam stratejilerinin oluşturulması. |
| Ders Kaynakları |
TARFUR, Gıyasettin; Reklamcılık, Nobel Yayınları, 2010
Reklamcılık (Ed. Ferruh Uztuğ & N.S. Sever, 2013) AÖF Kitapları. Reklam ve Reklamcılık, M. Elden, 2016, Say Yayınları. Reklamcılık, G. Tayfur & M. K. Yılmaz, 2018, Seçkin. Reklamcılık, D. Tellan, 2009, Ütopya. Satan Reklam Yaratmak, L. Sullivan & S. Bennett, 2014, Mediacat. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. KOCABAŞ, Füsün; Reklamcılık, İletişim Yayınları, 2005 ERTİKE, Aybike; Reklam, Detay Yayıncılık, 2010 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 6 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 6 | 48 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Reklam, Reklamcılık ve Pazarlama | |
| 2 | Reklamın Tarihi | |
| 3 | Yaratıcılık ve Reklamda Yaratıcı Strateji | |
| 4 | Reklam Türleri ve Medyaları | |
| 5 | Modeller ve Çekicilik Türleri | |
| 6 | Reklam Ajansları ve Türkiye'de Reklamcılık | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | İnternet ve Yeni Reklam Mecraları | |
| 9 | İnternet ve Yeni Reklam Mecraları II | |
| 10 | Reklam Planlaması ve Tasarımı | |
| 11 | Reklam Planlaması ve Tasarımı II | |
| 12 | Medya Planlama | |
| 13 | Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler | |
| 14 | Günümüzde Reklamcılık ve Başarılı Örnekler II |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Reklam, iletişim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme | |||
| Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme | |||
| Reklamcılık tarihi ve günümüz reklamcılığı arasında bağ kurabilme | |||
| Temel düzeyde reklam tasarlama adımlarını bilerek uygulayabilme | |||
| Reklam türleri, medyaları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |