EN
  • Anasayfa
  • GRA201 Fotoğrafçılık (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA201 - Fotoğrafçılık
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fotoğrafçılık GRA201 2 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Amaç

Fotoğrafın teorik bilgisini temel düzeyde kazandırmak, bu bilgiye dayalı uygulama ve fotografik üretim becerilerini edindirmek.

Ders İçeriği

Fotoğrafın teorik ve pratik bilgisini kazandıracak uygulama ve fotoğraf üretimlerini kapsar.

Ders Kaynakları Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş.
Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books.
Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir
Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi.
Barthes, Roland (1992). Camera Lucida. İstanbul : Altıkırkbeş.
Sontag, Susan (1982) Fotoğraf Üzerine. Harmondsworth: Penguin Books.
Candemir, Abdülkadir (1996) Temel Fotoğraf Notları. Eskişehir
Kılıç, Levend (2000) Fotoğrafa Başlarken. Ankara: Dost Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fotoğrafçılığın kısa tarihi ve günümüzde fotoğrafçılık
2 Fotoğraf makinelerinin tanıtımı ve objektif türleri. Analog ve dijital farklılıkların genel tanıtımı.
3 Işık ve Pozlama genel başlıklı derste "fotoğrafta ışık, diyafram-perde ve ilişkisi, alan derinliği, hareketin dondurulması ve ışık ölçümü" konuları görsel örneklerle anlatılır. Ders
4 Değişik hava ve ışık koşullarında çekim teknikleri ve karşılaşılan tipik sorunlar ve uygulama.
5 Film yapısı ve işlev kuralları, film türleri ve özellikleri, filmlerin ışığa duyarlılıklarına göre sınıflandırılması, film seçimi ve özel filmler teorik ve görsel olarak işlenir. Dijital fotoğrafçılıkla kıyaslama yapılır. Filtreler ve özel etki araçlarının tanıtımı.
7 Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama.
7 Kompozisyon temel kuralları, bakış açısı, perspektif, objektif seçimi ve uygulama.
9 Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama.
9 Siyah-beyaz ve renkli çekim teknikleri ve uygulama.
10 Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. (Alan çalışması)
11 Uygulamalı fotoğraf çekiminde yöntem ve teknikler. Öğrenciler tarafından çekilen fotoğrafların teknik değerlendirilmesi ve kazanılan becerilerin geliştirilmesi.
12 Dijital fotoğrafçılığa genel bakış. Dijital fotoğrafçılıktaki farklılıklar, çekilen fotoğrafın bilgisayar ortamında iyileştirilmesi ve baskı teknikleri.
13 Bilgisayar programı kullanarak dijital fotoğrafın baskıya hazır hale getirilmesi tekniği ve uygulama.
14 Genel tekrar. Karşılaşılan sorunların gözden geçirilmesi ve tartışma.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Fotoğraf makinesini kullanabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Alternatif doğru pozlamaları net alan derinliği ve hareketin kaydedilmesi açısından açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Fotoğraf makinesinde sunulan teknolojik olanakları, sayısal fotoğraf teknolojisini temel düzeyde açıklayabilecektir. Genel görüntü düzenleme kurallarını tanımlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Doğru pozlama kavramını ışığa duyarlı yüzey, ışığa duyarlılık, ışık ölçümü ve ışığın nitelikleri çerçevesinde açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Günümüzdeki fotoğraf üretim aracının nasıl çalıştığını ve nasıl kayıt yaptığını kavrayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -