EN
  • Anasayfa
  • GRA205 İllüstrasyon (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA205 - İllüstrasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İllüstrasyon GRA205 2 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT
Ders Veren Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT
Amaç

İllüstrasyon Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini illüstrasyon yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak. İllüstrasyonun olanaklarından yararlanarak, kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar üretmelerini sağlamak.

Ders İçeriği

İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı. Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar.

Ders Kaynakları 1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden),
2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
Nicolas, Y. Gonzalez, A. Fernandez, Zanchetta, A.,The Sourcebook of Contemporary Illustration, 2009.
Dunn, K.Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists: Seeing, Sketching, Storytelling, and Using Found Materials, ISBN13: 9781592536368
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İllüstrasyon tanımı, çeşitli görüşler ve yorumlar, illüstrasyon tarihi. Çizgi çalışmaları. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri.
2 Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri.
3 Natürmort Serbest teknik. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. Laboratuar
4 Natürmort çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile. Laboratuar
5 Natürmort çalışmalarından Karakter yaratmak. Öğrencilerden özelliklerini yazarak belirtecekleri özgün bir çizgi karakter yaratmaları, bu karakteri birkaç açıdan görselleştirmeleri istenecek.
6 Desen çalışması, form, ışık, renk, kompozisyon, değişik malzeme kullanarak çalışmalar.
7 Kitap kapağı. Kitapla ilgili özet bilgi verilecek ve illüstrasyon teknikleri ile kapak çalışılacak. Onaylanan ve notlanan çalışmalar daha sonra dijital ortama aktarılarak yazar, yayınevi, çevirmen gibi bilgiler uygun tipografi ile bitirilecek Laboratuar
8 İlk Çalışma teslimi Laboratuar
9 Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirilecek. Grup çalışması yapılacak.
10 Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirilecek. Grup çalışması yapılacak. Laboratuar
11 Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek Laboratuar
12 Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek. Grup çalışması yapılacak.
13 Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek
13 Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme Ödev / Proje Ders Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme Ödev / Proje Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. 3 2 5 5 5 4 3 2 4 2 3 4 4 1
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme 4 3 3 4 2 2 4 2 2 4 2 3 1 4
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme 4 2 4 2 4 2 4 3 4 2 1 4 5 3
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma 5 3 4 2 2 5 2 2 5 2 5 1 3 4
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme 3 5 3 4 3 5 4 5 3 2 4 2 1 5