Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İllüstrasyon | GRA205 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
İllüstrasyon Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini illüstrasyon yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak. İllüstrasyonun olanaklarından yararlanarak, kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar üretmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı. Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden), 2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman), 4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher), Nicolas, Y. Gonzalez, A. Fernandez, Zanchetta, A.,The Sourcebook of Contemporary Illustration, 2009. Dunn, K.Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists: Seeing, Sketching, Storytelling, and Using Found Materials, ISBN13: 9781592536368 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İllüstrasyon tanımı, çeşitli görüşler ve yorumlar, illüstrasyon tarihi. Çizgi çalışmaları. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. | |
2 | Desen çalışması, form, ışık, tonlama, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunumlar ve ödevleri. | |
3 | Natürmort Serbest teknik. Ustalar ve önemli illüstratör/sanatçılarla ilgili sunum ödevleri. | Laboratuar |
4 | Natürmort çalışmaları. Kurşun kalem, füzen vb. malzeme ile. | Laboratuar |
5 | Natürmort çalışmalarından Karakter yaratmak. Öğrencilerden özelliklerini yazarak belirtecekleri özgün bir çizgi karakter yaratmaları, bu karakteri birkaç açıdan görselleştirmeleri istenecek. | |
6 | Desen çalışması, form, ışık, renk, kompozisyon, değişik malzeme kullanarak çalışmalar. | |
7 | Kitap kapağı. Kitapla ilgili özet bilgi verilecek ve illüstrasyon teknikleri ile kapak çalışılacak. Onaylanan ve notlanan çalışmalar daha sonra dijital ortama aktarılarak yazar, yayınevi, çevirmen gibi bilgiler uygun tipografi ile bitirilecek | Laboratuar |
8 | İlk Çalışma teslimi | Laboratuar |
9 | Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirilecek. Grup çalışması yapılacak. | |
10 | Metinden konsepte, konseptten görsele. Bir şiiri görselleştirilecek. Grup çalışması yapılacak. | Laboratuar |
11 | Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek | Laboratuar |
12 | Kulaktan konsepte, konseptten görsele. Dinletilecek bir müzik yapıtı kavramsal derinliğine inilerek illüstre edilecek. Grup çalışması yapılacak. | |
13 | Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek | |
13 | Storyboard. Verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 |
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 |
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 |
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 4 |
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 |